Całkowicie nowy model Infiniti − Q50

współpracujący z sohu.com, jednym z wiodących chińskich portali internetowych. Q50 został uznany za model, który ma potencjał, by „wzbudzić wielkie zainteresowanie chińskich klientów z uwagi na nowoczesny design, sportowy wygląd oraz zaawansowane systemy napędowe”.

Odbierając nagrodę z rąk He Yi, dyrektora generalnego sohu.com, Daniel Kirchert, dyrektor zarządzający Infiniti China powiedział m.in.: „Jesteśmy zaszczyceni i dumni, że premiera naszego nowego sedana spotyka się z tak dobrym przyjęciem. Będzie to ważny element napędzający naszą sprzedaż w Chinach. Z dużym optymizmem będziemy czekać na jego wprowadzenie do sprzedaży na tutejszy rynek wiosną 2014 roku.”


Chiny są jednym z kluczowych rynków w globalnej strategii wzrostu Infiniti. Od ubiegłego roku firma rozbudowuje swoją światową centralę w Hong Kongu, skąd może lepiej obsługiwać rynek chiński.
Przypomnijmy, że podczas salonu samochodowego w Szanghaju, Infiniti ogłosiło uruchomienie lokalnej produkcji dwóch wersji samochodów opracowanych specjalnie dla rynku chińskiego. Chodzi o modele Q50 i QX50 o zwiększonym rozstawie osi, jakie od 2014 roku będą budowane w fabryce Xiangyang, której operatorem jest największa w Chinach spółka joint venture − Dongfeng Motors Ltd.


Jak już pisaliśmy, Infiniti Q50 będzie wyposażony w system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego – pierwszej tego typu technologii na świecie, która zapewnia szybszą reakcję na ruchy kierownicy i większą precyzję, a przy tym w ogromnym stopniu umożliwia personalizację ustawień i dostosowanie ich do preferencji kierowcy. System można konfigurować zarówno w zakresie siły wspomagania kierownicy, jak i przełożeń. Dzięki temu reakcja na ruch kierownicy jest zawsze dopasowana do stylu jazdy kierowcy i rodzaju nawierzchni.


Renomę Infiniti, jako lidera technologii, ugruntowuje zastosowanie w Q50 aktywnego asystenta pasa ruchu (Active Lane Control) − najbardziej zaawansowanego na świecie systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie toru jazdy. Jego unikalność polega na wykorzystaniu układu kierowniczego (a nie hamulców), do utrzymania samochodu na właściwym pasie jezdni. Efekt ten można opisać jako „namagnesowanie” samochodu w jego w pasie ruchu, dzięki czemu pokonywanie długich dystansów jest mniej absorbujące, a więc mniej męczące dla kierowcy.

CZYTAJ DALEJ  Audi R8 e-tron ustanawia rekord świata


W Q50 debiutuje także Infiniti InTouch™ − technologia łączności najnowszej generacji. Podwójne ekrany dotykowe, zastosowane po raz pierwszy w tej klasie, pozwolą na uporządkowanie informacji i zapewnią całkowicie intuicyjną obsługę wszystkich funkcji i ponadstandardowych aplikacji.

 

źródło: Infiniti

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *