Najnowsza ewolucja flagowego coupe Nissana zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie. Zaprezentujemy wówczas wiele udoskonaleń oraz innowacyjnych usprawnień technicznych.
Dzięki poprawionej stabilności, lepszej kontroli na drodze oraz jeszcze szybszej reakcji na ruchy kierownicą, najnowszy GT-R przenosi wyczynową jazdę samochodem na zupełnie nowy poziom. Poprawiono również poziom komfortu i prowadzenia, dzięki czemu kierowcy mogą cieszyć się maksymalnymi osiągami w realnym świecie.
Jak wszystkie modele Nissana, GT-R 2013 w dużej mierze korzysta z rozwiązań stosowanych w sportach samochodowych. Doświadczenia zdobyte podczas 24-godzinnego wyścigu na torze w Nürburgring w 2012 roku zostały starannie wdrożone w wersji drogowej. W rezultacie poprawiono reakcję silnika oraz stabilność samochodu przy wyższych prędkościach.
Silnik. Uznany silnik V6 modelu GT-R o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem wyposażono w nowe, wydajne wtryskiwacze, które umożliwiają bardziej precyzyjne dostarczanie paliwa. Ma to istotny wpływ na elastyczność silnika w środkowym i górnym zakresie obrotów, co dodatkowo zwiększa osławioną elastyczność modelu GT-R.
Wprowadzono również nowy zawór upustowy turbosprężarki. Ogranicza to szybki spadek wymuszonego ciśnienia wtrysku przy podniesieniu przepustnicy, dzięki czemu udało się podnieść efektywność turbiny oraz zapewnić lepszą elastyczność przepustnicy.
Zastosowano również nowy deflektor miski olejowej, który pomaga utrzymać stałe ciśnienie oleju oraz ogranicza tarcie obrotowe podczas jazdy wyczynowej.
W wyniku tych udoskonaleń model GT-R 2013 rozpędza się od 0 do 100 km/h w niewiarygodnie krótkim czasie 2,7 sekundy (0,1 sekundy szybciej niż model 2012).
Podwozie i nadwozie. Sztywna konstrukcja nadwozia GT-R została w jeszcze większym stopniu wzmocniona dzięki dodatkowym wzmocnieniom belki panelu deski rozdzielczej oraz elementu panelu wskaźników. Te niewielkie usprawnienia umożliwiły dalszą poprawę sztywności nadwozia oraz lepszą pracę zawieszenia.
Sama konstrukcja zawieszenia w modelu GT-R na rok 2013 również została poddana usprawnieniom. Po zmierzeniu środka obrotu samochodu przy pokonywaniu zakrętów, inżynierom udało się w jeszcze większym stopniu poprawić wyważenie podczas jazdy. Modyfikacje amortyzatorów, sprężyn oraz przedniego stabilizatora poprzecznego spowodowały obniżenie środka ciężkości.
Pośród innych drobnych zmian podwozia i układu napędowego wprowadzono również nowe trzpienie złącza mimośrodowego, które poprawiają precyzję pochylenia kół oraz stabilność na zakrętach, a także ulepszone wały napędowe, które zwiększają niezawodność.
W celu potwierdzenia skuteczności modyfikacji wprowadzonych w modelu GT-R 2013 inżynierowie Nissana poddali samochód kompleksowym testom na torze Nürburgring. W maju tego roku podczas testów pojazd pokonał słynny niemiecki tor w czasie 7 m 19,1 s. Jednak twórca GT-R Kazutoshi Mizuno ujawnił, że 0,5 sekundy utracono w związku z natężeniem ruchu podczas tego okrążenia, co oznacza, że GT-R 2013 może pokonać ten dystans w czasie 7 min 18,6 s. Model GT-R 2012 uzyskał wynik 7 min 21 s.
źródło: Nissan
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.