C 63 AMG „Edition 507” – jeszcze więcej mocy

Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm. To rezultat transferu technologii wprost z modelu SLS AMG – wolnossąca V-ósemka otrzymała kute tłoki, nowe korbowody i lekki wał korbowy. Za wytracanie prędkości C 63 AMG „Edition 507” standardowo odpowiada kompozytowy układ hamulcowy.

C 63 AMG „Edition 507” o mocy 373 kW (507 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s (limuzyna i Coupé) lub w 4,3 s (kombi). To o 0,2 s mniej od standardowych wersji o mocy 336 kW (457 KM) i o 0,1 s mniej od wariantów z pakietem AMG Performance, podkręconych do 358 kW (487 KM). Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna „Edition 507” wzrosła do 280 km/h – model jest bowiem seryjnie uzbrojony w pakiet AMG Driver, który obejmuje także zaproszenie do udziału w sesji treningowej w Akademii Jazdy AMG.

– C 63 AMG z klasycznym, wysokoobrotowym silnikiem AMG V8 o pojemności 6,2 litra to jeden z najpopularniejszych modeli AMG na świecie. Nowa wersja „Edition 507” oferuje naszym lojalnym klientom jeszcze lepsze osiągi i emocjonujący wygląd – mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Transfer technologii z SLS AMG. Moc zwiększona do 373 kW (507 KM) przy 6800 obr./min to efekt zmian w 6,2-litrowej V-ósemce AMG (oznaczenie M156): kute tłoki, nowe korbowody i lekki wał korbowy pochodzą z modelu SLS AMG. Ich zastosowanie pozwoliło ograniczyć masę silnika o 3 kg i dodatkowo wyostrzyć jego charakterystykę. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 600 do 610 Nm przy 5200 obr./min. Listę modyfikacji zamyka nowy system sterowania oraz kolektor dolotowy w kolorze grafitowym – wizytówka wzmocnionej jednostki.


Z zewnątrz C 63 AMG „Edition 507” zdradza szereg ekskluzywnych detali. Najbardziej widoczna jest aluminiowa maska z dodatkowymi wlotami powietrza, znanymi C 63 AMG Coupé Black Series. Pomagają one uwolnić nadmiar ciepła z komory silnikowej. „Edition 507” porusza się na nowych, kutych obręczach AMG z podwójnymi ramionami i ogumieniem w rozmiarze 235/35 R 19 (z przodu) oraz 255/30 R 19 (z tyłu). Oferowane są one w dwóch kolorach: matowej czerni, wzbogaconej o polerowany rant, lub grafitowym, z lśniącym wykończeniem. Nad listwami progowymi biegną szare pasy AMG, a spojler tylnej klapy (tylko limuzyna i Coupé), obudowy bocznych lusterek i osłonę chłodnicy pokrywa czarny lakier – to kolejne znaki rozpoznawcze nowego modelu. Jego sportową naturę podkreślają przyciemniane klosze przednich lamp. Opcjonalnie C 63 AMG „Edition 507” dostępny jest z matowym lakierem designo magno platinum.

CZYTAJ DALEJ  Porsche Cayman przygotowane przez TechArt

Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG. Standardowe wyposażenie C 63 AMG „Edition 507” obejmuje jeszcze bardziej wydajny układ hamulcowy AMG z wykorzystaniem materiałów kompozytowych. Wykonane z nich przednie tarcze o wymiarach 360 x 36 mm są nie tylko bardziej odporne na temperaturę i zniekształcenia, ale i lżejsze od konwencjonalnych. Niższa masa nieresorowana przekłada się na lepszą charakterystykę tłumienia elementów resorujących. Wszystkie tarcze są wentylowane i perforowane. Przednie współpracują z 6-, a tylne – z 4-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami w kolorze czerwonym.

Wnętrze: jeszcze bardziej dynamiczne i ekskluzywne. Sportowa i funkcjonalna jednocześnie – kabina  C 63 AMG „Edition 507” dostępna jest z trzema zestawami wykończenia: porcelanową skórą designo/DINAMICA, czarną skórą designo/DINAMICA oraz czarną skórą designo. Indywidualny charakter modelu pieczętują czerwone akcenty na tablicy zegarów, obszyta Alcantarą® kierownica AMG Performance z pierścieniem na godzinie 12 i kontrastującymi przeszyciami oraz emblemat AMG na dźwigni zmiany biegów 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT.

Lista opcjonalnych dodatków AMG Performance Studio obejmuje:

  • listwy progowe AMG z białym podświetleniem LED
  • dywaniki AMG
  • blokadę tylnego mechanizmu różnicowego
  • 5-ramienne obręcze AMG w kolorze grafitowym z ogumieniem w rozmiarze 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył)
  • zawieszenie AMG Performance
  • AMG Performance Media
  • elementy kokpitu z włókna węglowego
  • dodatkowe wykończenie skórzane designo górnej części deski rozdzielczej i drzwi
  • osobisty odbiór samochodu w AMG Customer Center w Affalterbach

Premiera C 63 AMG „Edition 507” odbędzie się 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu rozpocznie się w maju, a jego rynkowy debiut w Polsce nastąpi w czerwcu br..

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *