Od koncepcji do rzeczywistości…wirtulanej

Ale dziś wątpiący milczą, bo Juke-R z numerem 1 opuścił właśnie fabryczny garaż, gotów do eksploatacji w świecie realnym i wirtualnym.

Pierwszy super ekskluzywny Juke-R w wersji przeznaczonej do jazdy po drogach publicznych został wyprodukowany i poddany testom. Powstała także jego niezwykła cyfrowa wersja, która będzie dostępna dla milionów fanów. Juke-R pojawi się obok niezwykłego Juke NISMO w nowej grze na urządzenia mobilne Ashphalt 7: Heat firmy Gameloft.

Gameloft, czołowy wydawca gier cyfrowych i towarzyskich, nawiązał współpracę z Nissanem, umożliwiając fanom jazdę najatrakcyjniejszymi wersjami Juke na ekranach smartphone’ów i tabletów obsługujących platformy iOS i Android. Od Paryża do Rio, Asphalt 7: Heat umożliwia kierowcom bezwzględną rywalizację w wyścigach w trybie jednego gracza lub z innymi zawodnikami.

Juke NISMO, mający w sobie geny wyczynowych modeli Nissana, zainauguruje obecność marki Nissan Motorsport w Europie już na początku 2013 roku. Wyposażony w 200-konną wersję zaawansowanego silnika benzynowego DIG-T Juke NISMO będzie wyczynowym, a jednocześnie oszczędnym samochodem dostępnym dla szerokiej grupy potencjalnych nabywców.

Dzięki dynamicznym udoskonaleniom i znakomitemu wyposażeniu kabiny Juke NISMO zapewni wiele radości z jazdy zarówno na prawdziwych drogach, jak i w rzeczywistości wirtualnej…

Juke-R. Historia Juke-R rozpoczęła się w styczniu 2012 w Dubaju od prezentacji egzemplarza, który miał pozostać pojazdem koncepcyjnym. Jednak wokół niepokornego dziecka Nissana szybko powstała motoryzacyjna legenda, mimo że nie planowano produkcji seryjnej ani w wersji fizycznej, ani nawet wirtualnej.

Połączenie podwozia GT-R z muskularną i przeprojektowaną sylwetką Juke sprawiło, że wersja R jest jedyna w swoim rodzaju. Juke R stał się przebojem na YouTube z błyskawicznie rosnącą liczbą fanów. Filmy z Juke-R oglądano dotychczas już ponad 5 milionów razy.

W końcu zapadła decyzja o zbudowaniu wersji produkcyjnej. Darren Cox, Dyrektor ds. marki Nissan w Europie powiedział: „Ludzie pokochali Juke-R w Dubaju – proponowano nam odkupienie koncepcyjnego egzemplarza wprost z ulicy! Nie moglibyśmy rozczarować tak oddanych fanów, dlatego mając trzy potwierdzone zamówienia podjęliśmy się wyprodukowania limitowanej edycji Juke-R”.

CZYTAJ DALEJ  Volkswagen Cross Caddy

Innowacje stylistyczne i techniczne.Prace rozpoczęły się od przekształcenia jednorazowej koncepcji w model, który nadawałby się do produkcji i sprzedaży. W Juke-R, zbudowanym przez czołową firmę działającą w branży pojazdów na potrzeby sportu samochodowego RML, przy udziale europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTC-E), zastosowano zespół napędowy i zawieszenie pochodzące z supersamochodu Nissan GT-R oraz klatkę bezpieczeństwa zgodną ze specyfikacją FIA.

 

Dzięki doświadczeniu NTC-E wersja produkcyjna jest jeszcze mocniejsza od koncepcyjnej. Zaawansowany silnik 3.8 z podwójnym turbodoładowaniem rozwija moc 545 KM. Niesamowite przyspieszenie jest szacowane jest na zaledwie 3 sekundy w przedziale 0-100 km/h, a maksymalna prędkość powinna wynieść 275 km/h.

Oprócz technicznych udoskonaleń Juke-R z numerem seryjnym 1 zyskał także nowy wygląd dzięki pracy ekspertów z europejskiego Centrum Projektowania Nissana (NDE) w Londynie.

Szef zespołu odpowiedzialnego za projektowanie cyfrowe w NDE, Darryl Scriven, wyjaśnia: „Zmodyfikowano zderzaki i boczne progi Juke-R. Zazwyczaj jest to długotrwały proces, wymagający przygotowania modeli z gliny w skali 1:1. Nam jednak udało się przyspieszyć pracę dzięki wykorzystaniu nowego trójwymiarowego projektora w konfiguracji power wall, który umożliwił pełną digitalizację procesu prowadzącego do zapewnienia Juke-R poziomu wykończenia godnego supersamochodu.

Dopracowanie stylistyki polegało między innymi na zwiększeniu wyrazistości przedniego zderzaka oraz zastosowaniu nowych detali z włókna węglowego przy przednich i tylnych wlotach powietrza oraz w tylnym dyfuzorze. Zabiegi te jeszcze bardziej podkreśliły wyczynowy charakter Juke-R.

Drive Juke-R i Juke NISMO. Juke-R z numerem 1 jest już w drodze do klienta. Trwa także produkcja egzemplarza z numerem 2. Cena takiego pojazdu zależy od specyfikacji zamówionej przez nabywcę i rozpoczyna się od 500 000 euro.

Tylko garstka kierowców będzie miała okazję zasiąść za kierownicą ultra ekskluzywnego flagowego Juke, ale przyjemność z wyczynowej jazdy tym modelem będzie znacznie bardziej dostępna za sprawą Juke NISMO, który do europejskich salonów sprzedaży trafi na początku 2013 roku, oferując podwyższoną dynamikę i osiągi oraz atrakcyjne wzornictwo.

CZYTAJ DALEJ  Hyundai Sonata 2011

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *