Opel na IAA 2012

jaką kiedykolwiek pokazał na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Jako uzupełnienie szerokiej oferty fabrycznych wersji i adaptacji Opel oferuje specjalistyczne rozwiązania branżowe opracowane we współpracy z autoryzowanymi specjalistami w zakresie adaptacji nadwozia. Kilka takich specjalistycznych modeli będzie można zobaczyć na stoisku Opla D22 w hali 12. Combo w pięciu wersjach (m. in. furgon chłodnia i furgon pralnia), trzy wersje Vivaro (np. furgon z punktami mocowania ładunku) i pięć modeli Movano (w tym pojazd z nadwoziem skrzyniowym na obniżonej ramie i wywrotką dla służb komunalnych z napędem na cztery koła) pokazują wszechstronność zastosowań pojazdów użytkowych Opla o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,5 tony.

Najlepsze rozwiązania dla każdej branży: od samochodów z napędem na cztery koła po furgony chłodnie. Bogata oferta fabrycznych wersji modeli Movano, Vivaro i Combo może zaspokoić właściwie każdą potrzebę w zakresie transportu specjalistycznego. Opel idzie jeszcze dalej i oferuje wąsko specjalistyczne rozwiązania dla poszczególnych branż i dziedzin handlu. Opel dąży do zapewnienia najwyższej jakości wyposażenia produkowanego na indywidualne i specjalne zamówienia, dlatego też współpracuje z renomowanymi i autoryzowanymi ekspertami w zakresie rozwiązań specjalistycznych i adaptacji nadwozia. Na stoisku Opla w Hanowerze znajdzie się na przykład wywrotka Movano z napędem na cztery koła, stworzonym przez specjalistów z firmy Oberaigner.

Z szeroką gamą produktów i niezrównaną ergonomią Opel Movano staje się doskonałym pojazdem bazowym dla samochodów ratunkowych i pojazdów przeznaczonych dla służb specjalnych wymagających wysokiej mobilności. Dla strażaków Opel zaprezentuje pojazd pożarniczy wyposażony w przenośną pompę strażacką skonstruowaną przez firmę Furtner & Ammer, a OSV (Opel Special Vehicles – pojazdy Opel do zadań specjalnych), filia firmy Opel, stworzyła specjalną policyjną wersję modelu Movano kombi z dwoma obrotowymi fotelami.

Na stoisku Opla znajdzie się również Combo wyposażony w sprzęt pralniczy marki Bott oraz furgon-chłodnia. Najdrobniejszy szczegół i każde rozwiązanie w wyposażeniu chłodni zostało starannie przemyślane przez fachowców z firmy Wükaro. W zależności od indywidualnych potrzeb pojazdy te są wyposażane w agregat chłodniczy zintegrowany lub montowany na dachu. Akcesoria opcjonalne obejmują listwę zabezpieczającą, podwójne podłogi i szyny do mocowania ładunku.

Bezpieczeństwo przede wszystkim: dobrze zabezpieczony ładunek. Opel przywiązuje szczególnie dużą wagę do bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas codziennej pracy. Niezwykle istotne w tym zakresie jest prawidłowe zamocowanie ładunku. Uchwyty na drabiny, wykładzina antypoślizgowa i pasy do mocowania ładunków, wchodzą w skład wyposażenia standardowego samochodów Opla. Wspólnie ze specjalistami w dziedzinie adaptacji nadwozia Opel może zaproponować odpowiednie rozwiązania, zaspokajające nawet bardzo specyficzne wymagania klientów w każdej branży. Na przykład firma Bott wyposaża kompaktowy zabudowany furgon Combo w sprzęt warsztatowy, a firma Würth zapewnia takie wyposażenie furgonowi Movano. Na targach IAA w Hanowerze będzie można zobaczyć specjalny system mocowania ładunków firmy VanyCare w furgonie Vivaro z kabiną pasażerską. Furgon ten jest także oferowany z rozwiązaniami wyposażenia wnętrza firmy Sortimo. Liczne systemy zagospodarowania wnętrza mogą zostać dostosowane do potrzeb indywidualnych, tak aby zapewnić porządek przestrzeni ładunkowej i wygodę jej użytkowania. Wszystko pozostanie na swoim miejscu, nawet podczas gwałtownych manewrów w czasie jazdy. Przemieszczające się po całym samochodzie narzędzia czy materiały robocze oraz zmiana środka ciężkości pojazdu po nagłym przesunięciu ładunku – to już przeszłość.

CZYTAJ DALEJ  Teraz Superb Laurin & Klement

Opel Movano: zużycie paliwa niższe nawet o dziewięć procent. Najlepszy samochód dostawczy w trio Opla pojawi się na targach w roli świeżo upieczonego laureata nagrody. Pod koniec lipca model Movano zostawił w tyle wielu renomowanych konkurentów i zdobył Nagrodę dla Niemieckich Samochodów Użytkowych 2012, przyznawaną przez niemiecki magazyn branżowy. To wspaniałe osiągnięcie Opel zawdzięcza przede wszystkim ostatnim modernizacjom i usprawnieniom wprowadzanym na bieżąco w produkowanych modelach. Dzięki kilku rozwiązaniom usprawniającym, w tym ulepszeniom silnika, znów udało się obniżyć zużycie paliwa, co jest bardzo ważne dla właścicieli firm i wszystkich użytkowników, którzy zwracają szczególną uwagę na koszty eksploatacji. Silniki Diesla CDTI o pojemności 2,3 l i mocy 74 kW/100 KM oraz 92 kW/125 KM występują standardowo wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i sprawniejszą pompą olejową oraz pompą wspomagania układu kierowniczego, a także ulepszoną elektroniką sterowania silnikiem. W połączeniu z oponami o niskim oporze toczenia zapewnia to znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 – aż o dziewięć procent w stosunku do wcześniejszego modelu: do 7,8 litra oleju napędowego na 100 km i 205 g/km CO2 w modelach Movano o mocy 100 KM i 125 KM z napędem na przednie koła i w wersji furgon.

Na rynku lekkich samochodów użytkowych Opel Movano oferuje jedną z największych liczbę wersji nadwozia – ogółem 188 – a dzięki temu może zaspokoić niemal każdą potrzebę potencjalnych użytkowników. Dostępne są furgony o czterech długościach i z trzema wysokościami dachu, wersje kombi, różne wersje podwozia i kabiny pasażerskie, jak również podwozia z platformą ładunkową. Opel oferuje specjalne, bardzo elastyczne adaptacje pojazdów i rozszerzenia funkcjonalności, a część tych wyspecjalizowanych wersji – jak np. skrzynia z opuszczanymi burtami, wywrotka lub minibus – są dostępne fabrycznie.

Opel Combo: 108 wariantów zaspokoi każdą potrzebę. „Właściwa wersja na każdą potrzebę” – to motto odnosi się do wszystkich samochodów użytkowych marki Opel. Nowy Combo jest doskonałym odzwierciedleniem tych słów, gdyż jest oferowany w 108 wariantach. Tę szeroką ofertę różnych modeli w przypadku Combo trzeciej generacji uzupełnia spora gama nowoczesnych układów napędowych (z sześcioma silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i zasilanymi CNG). Jest to również pojazd o najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności. Dzięki tym podstawowym kryteriom nowoczesności Opel może wytyczać nowe standardy na europejskim rynku w segmencie Van-B.

Szeroki wybór modeli Opla Combo zaspokoi szerokie spektrum indywidualnych potrzeb. Klienci mają bowiem do dyspozycji dwa podstawowe rodzaje nadwozia z krótkimi i długim rozstawem osi (2755/3105 mm). Oba typy nadwozia są dostępne w wersji furgonu lub w wersji z pięcioma do siedmiu miejsc siedzących. Wersja furgon z krótkim rozstawem osi jest też dostępna z dwiema wysokościami dachu. Dzięki tak bogatej gamie modeli Opel Combo doskonale sprawdza się w każdej branży, a także jako samochód rodzinny i turystyczny.

Zabudowany furgon odznacza się imponującymi parametrami w najważniejszych obszarach: ładowność (do jednej tony łącznie z kierowcą), pojemność ładunkowa (do 4,6 m3), obciążenie tylnej osi (do 1,45 tony), długość ładunku (3400 mm przy złożeniu przedniego siedzenia pasażera), wysokość ładunku (1550 mm), drzwi otwieranie z tyłu (wysokość/ szerokość: 1455 x 1231 mm) i najniższy próg załadowczy (545 mm).

Nowy Opel Combo to także zróżnicowana i konkurencyjna gama układów napędowych, w tym cztery silniki wysokoprężne, jeden benzynowy oraz jeden zasilany sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne są dostępne w szczególnie ekonomicznej i ekologicznej wersji ecoFLEX z technologią Start/Stop. Niskie zużycie paliwa połączone z długimi okresami między przeglądami oraz niskimi kosztami utrzymania sprawiają, że Combo nowej generacji jest pojazdem niezwykle ekonomicznym w eksploatacji. W modelach zasilanych benzyną i gazem zaleca się przeglądy co 30 000 km, a w modelach z silnikiem wysokoprężnym – co 35 000 km.

CZYTAJ DALEJ  Land Rover Defender w wersji LXV Special Edition

Opel Vivaro: pół miliona wytrzymałych i wszechstronnych pojazdów. Walory opla Vivaro nie podlegają dyskusji i zostały już wielokrotnie potwierdzone. Od jego inauguracji w 2001 roku wyprodukowano ponad 500 000 pojazdów, co czyni z Vivaro jednym z najbardziej popularnych samochodów w swojej klasie (z dopuszczalną masą całkowitą do 2,9 tony). Vivaro – podobnie jak Combo i Movano – jest również oferowany w szerokim wachlarzu wersji: furgon, kombi, minibus pasażerski i pojazd rekreacyjno-turystyczny. Ten mistrz ładowności ze specyficzną kabiną kierowcy i dachem „Jumbo” łączy funkcjonalność z wysoką ekonomiką eksploatacji. Maksymalna pojemność ładunkowa Vivaro wynosi do 8,4 m3, ładowność do 1207 kg; może on też wygodnie pomieścić do dziewięciu pasażerów. Występuje w dwóch rozstawach osi, z dwiema wysokościami dachu i w pięciu podstawowych wersjach (furgon, kombi, Tour, Life, platforma ładunkowa).

Standardowe wyposażenie opla Vivaro obejmuje jedyny w swoim rodzaju silnik wysokoprężny Euro-5 wyposażony w filtr cząstek stałych, odznaczający się szczególnie niską emisją gazów spalinowych. Dlatego też przyznano mu prawo używania tzw. zielonej nalepki, uprawniającej do wjeżdżania do chronionych stref niskiej emisji. Silnik CDTI o pojemności 2,0 l jest dostępny w dwóch wersjach mocy: 66 kW/90 KM i 84 kW/115 KM.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *