Nowy Opel Mokka zdobył serca potencjalnych klientów. Już ponad 25 tys. Europejczyków zdecydowało się na zakup tego modelu, który u dealerów pojawi się dopiero jesienią tego roku. Szczególnie duże zainteresowanie odnotowano w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Rosji.
Mokka, którą zamawiać można od czerwca, wprowadza Opla do szybko rozwijającego się segmentu kompaktowych SUV-ów (SUV-B). Ceny wariantu z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i mocy 85 kW/115 KM rozpoczynają się od 67 900. Mokka dostępna jest również w wersji z turbodoładowanym silnikiem o mocy 103 kW/140 KM oraz silnikiem diesla o pojemności 1,7 l i mocy 96 kW/130 KM.
„Wraz z Mokką rozpoczynamy nowy rozdział naszej taktyki sprzedażowej. Duża liczba zamówień sugeruje, że model jest strzałem w dziesiątkę. Technologie, dynamika oraz śmiała stylistyka samochodu przypadają do gustu naszym klientom” – mówi Alfred E. Rieck, wiceprezes Opla ds. sprzedaży i marketingu.
Pomimo że Mokka ma jedynie 4,28 m długości, zapewnia wygodne miejsca pięciu osobom. Jest kolejnym modelem który powstał zgodnie z najnowszą filozofią Opla – połączenia atrakcyjnej stylistyki, innowacyjnych technologii i wyrafinowanych funkcji, dostępnych dla jeszcze szerszego grona nabywców. Opel Mokka poszczycić się może również ergonomicznymi siedzeniami, które otrzymały certyfikację AGR – niemieckiej organizacji eksperckiej na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.).
Wszystkie wersje modelu zostały wyposażone w standardowe funkcje podnoszące poziom komfortu i bezpieczeństwa, takie jak elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) i kontrola trakcji (TC). Jazdę po wzniesieniach ułatwią i uczynią bezpieczniejszą dwa układy: wspomagający ruszanie na pochyłościach (HSA) i kontroli zjazdu ze wzniesień (HDC). Mokka oferuje napęd na przednie koła (FWD) lub na cztery koła (AWD). Opcjonalna technologia AWD automatycznie rozpoznaje, kiedy należy zaangażować wszystkie cztery koła i zapewnia najwyższy poziom przyczepności w odpowiednich momentach.
Mokka jest pierwszym z trzech modeli, które wprowadzają markę Opel do nowych segmentów samochodowych. W pierwszej połowie 2013 r. w sprzedaży pojawią się modny, niewielki model miejski ADAM oraz nowy kabriolet.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.