Chevrolet Trax

Chevrolet ma bogate doświadczenie w produkcji samochodów typu SUV: 75 lat temu amerykańska marka stworzyła ten segment, prezentując w 1935 roku model Suburban Carryall. 27 września tego roku, czyli już za kilka tygodni, podczas salonu samochodowego w Paryżu zadebiutuje Chevrolet Trax, czyli pierwszy model marki w segmencie kompaktowych SUV-ów. Trax będzie drugim, obok Captivy, SUV-em w ofercie Chevroleta.

„Od wielu lat Chevrolet słynie z tworzenia wytrzymałych i wielozadaniowych SUV-ów, a doświadczenie zdobyte w tym segmencie przełoży się na dużą wartość rynkową nowego modelu. Trax to nowoczesny, wszechstronny i oszczędny SUV o kompaktowych rozmiarach, oferujący nabywcy właściwości jezdne samochodu osobowego oraz napęd na wszystkie koła”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. „Trax to nowoczesna interpretacja samochodu, oparta o doświadczenie Chevroleta w tworzeniu doskonałych SUV-ów”, dodała Docherty.

Kompaktowy SUV Chevroleta mierzy 4 248 mm długości, 1 766 mm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 555 mm. Samochód odznacza się mocno zarysowanymi liniami nadwozia, dającymi wrażenie dużej zwinności i nieustannego ruchu. Trax jest jednocześnie rozpoznawalny jako typowy Chevrolet dzięki osłonie chłodnicy podzielonej na dwie części z centralnie umieszczonym logo w kształcie złotej muszki.

Trzy wydajne jednostki napędowe oraz opcjonalny system napędu na cztery koła. W kabinie pasażerskiej Chevroleta Traxa wygodnie zasiądzie pięcioro pasażerów. Podwozie samochodu zostanie zestrojone tak, aby zapewnić właściwości jezdne samochodu osobowego, a w razie potrzeby możliwość jazdy poza ubitymi drogami.

W gamie jednostek napędowych znalazł się turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 l. Jednostka benzynowa 1,4 l turbo współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, rozwija 140 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. System napędu na wszystkie koła AWD jest dostępny w wersjach z silnikiem benzynowym 1,4 l lub wysokoprężnym 1,7 l.

Diesel 1,7 l generuje 130 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet Trax oferowany będzie z system Start/Stop. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l* lub wysokoprężnym 1,7 l.

Wszechstronna kabina pasażerska z dużymi możliwościami przyłączeniowymi. W kabinie pasażerskiej Chevroleta Traxa znalazło się wiele elementów ułatwiających eksploatację samochodu, takich jak tablica przyrządów z cyfrowymi wyświetlaczami i analogowymi wskaźnikami.

Na pokładzie modelu Trax jest też wiele schowków. Oprócz bagażnika o pojemności 358 litrów znajdują się tu pojemniki umieszczone w konsoli środkowej oraz specjalne szuflady pod fotelami. Dodatkowy schowek umieszczono pod podłogą bagażnika.

Tylna kanapa w Traxie jest dzielona w stosunku 60/40, natomiast w wyższych wersjach wyposażenia fotel pasażera siedzącego z przodu można złożyć na płasko, co daje niespotykane w tym segmencie możliwości aranżacji wnętrza. W sumie samochód oferuje osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń.

CZYTAJ DALEJ  Audi z napędem hybrydowym

Chevrolet Trax w bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie oferowany standardowo z systemem Chevrolet MyLink. Multimedialny system MyLink wyświetla zawartość smartfona na wysokiej rozdzielczości siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Zimą tego roku funkcjonalność systemu zostanie rozszerzona o nową aplikację nawigacyjną, którą będzie można pobrać na kompatybilne smartfony. Aplikacja wyświetli trasę wyznaczoną w smartfonie na dotykowym monitorze pokładowym

Najwyższy poziom bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo podczas podróży Traxem zapewnią liczne systemy ochrony pasywnej i aktywnej. Kompaktowy SUV będzie wyposażony w sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontrolę trakcji oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). System kontroli zjazdu ze zbocza (HDC) oraz program stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) będą standardem w wersji LT.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *