Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód rodzinny. Caddy może być zasilany czterema rodzajami paliwa: olejem napędowym, benzyną, oraz gazem CNG i LPG. Zastosowanie alternatywnego paliwa pozwala nie tylko zmniejszyć emisję CO2 o ponad dziesięć procent, ale także obniżyć wydatki na paliwo. Uwzględniając dzisiejszą średnią cenę 2,82 zł za litr bardzo popularnego w Polsce LPG, koszt pokonania 100 kilometrów w Caddy BiFuel wyniesie zaledwie 29 zł. To bardzo mocny argument.
Caddy BiFuel obniża zużycie paliwa i emisję CO2: czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 75 kW / 102 KM w wersji furgon zużywa średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Pracując na benzynie Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie zaledwie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Caddy z instalacją gazową wykazuje o ponad dziesięć procent niższą emisję CO2 w porównaniu z podobnym silnikiem benzynowym. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litrów i umieszczony jest pod podłogą. Razem ze zbiornikiem benzyny (60 litrów) łączny zasięg wynosi ponad 1100 kilometrów. Zasięg w przypadku stosowania wyłącznie gazu wynosi około 430 kilometrów.
W porównaniu z wieloma samochodami konkurencji, wyposażonymi w instalację gazową już po wyprodukowaniu, instalacja fabryczna Caddy oferuje klientom wyraźne korzyści. Niezależnie od wersji w których występuje, użytkowych: Furgon i Kombi, osobwych: Stratline, Trendline, Comfortline, czy kempingowej Tramper, instalcja gazowa i dodatkowy zbiornik nie ograniczają funkcjonalności pojazdu, ani pojemności bagażnika. Ponadto samochód został poddany szeroko zakrojonym testom, sprawdzone zostało zachowanie się zbiornika gazu w przypadku zderzenia. Klient otrzymuje także pełną gwarancję na cały pojazd łącznie ze wszystkimi komponentami instalacji gazowej.
Dostawczy Caddy BiFuel Furgon dostępny jest w cenie 62.317 zł, wersja osobowa Trendline kosztuje 66.630 zł.
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.