Nowy sportowy i elegancki sedan to kolejna wersja udanego modelu Opla Astry. Pojazd z typowymi atutami Astry, takimi jak zaawansowana technologia i ciesząca się powszechnym uznaniem jakość, dzięki nowej trójbryłowej sylwetce nawiązuje do aut wyższego segmentu i jest bardziej przystępną alternatywą wobec modeli klasy średniej. Linia bestsellerowego Opla Astry, która oprócz nowego czterodrzwiowego sedana, obejmuje także pięciodrzwiowy hatchback, kombi Sports Tourer i rasowe coupe GTC, jest wreszcie kompletna.
Z chwilą rozpoczęcia sprzedaży w czerwcu klienci mogą wybierać spośród pięciu silników dostępnych w nowym modelu Opla Astra sedan: trzech benzynowych (od 85 kW/115 KM do 132 kW/180 KM), z których dwa mogą współpracować z sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi, oraz dwóch diesli (od 81 kW/110 KM do 96 kW/130 KM). Dwie ultra efektywne odmiany trójbryłowej Astry 1.7 CDTI ecoFLEX z systemem Start/Stop oraz innymi rozwiązaniami podnoszącymi wydajność mają moc 81 kW/110 KM lub 96 kW/130 KM i zużywają tylko 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co przekłada się na emisję CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Ta imponująca oferta jednostek napędowych zostanie uzupełniona na początku przyszłego roku o bardzo wydajne, mocne i charakteryzujące się wysoką kulturą pracy czterocylindrowe silniki benzynowe nowej generacji SIDI ECOTEC o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Nowy Opel Astra sedan (dł./szer./wys.: 4658/1814/1476 mm) ma taki sam rozstaw osi (2685 mm) i równie przestronne wnętrze jak pięciodrzwiowy hatchback czy kombi Sports Tourer. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów, czyli o 90 litrów więcej niż w wersji pięciodrzwiowej, a po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40 rośnie aż do 1010 litrów.
„Nowy Opel Astra sedan o sportowej i eleganckiej sylwetce to zastrzyk energii w segmencie czterodrzwiowych kompaktów. Podobnie jak wszystkie inne wersje został opracowany przez inżynierów z Rüsselsheim. To zaawansowany technicznie pojazd charakteryzujący się powszechnie uznaną wysoką jakością” – mówi prezes firmy Opel, Karl-Friedrich Stracke. „Nowa trójbryłowa Astra to ważny element naszej ofensywy produktowej, odgrywający zasadniczą rolę w firmowej strategii wzrostu. To elegancka i bardziej przystępna alternatywa dla niejednego czterodrzwiowego sedana klasy średniej, która naszym zdaniem powinna przysporzyć firmie wielu nowych klientów w Europie Zachodniej. Ta wersja Astry odegra także czołową rolę w istotnym zwiększaniu naszego udziału w największych rynkach wschodzących, takich jak Rosja czy Turcja, gdzie istnieje duży popyt na kompaktowe modele z wyodrębnionym bagażnikiem”.
Sportowa i elegancka sylwetka o zrównoważonych proporcjach
Zespół projektantów Opla nadał nowej trójbryłowej Astrze bardzo elegancką i smukłą sylwetkę. Łagodny łuk dachu otacza przedział pasażerski, a następnie płynnie przechodzi w stromo opadającą tylną szybę i dalej — w krótką pokrywę bagażnika z aerodynamicznie ukształtowaną krawędzią. Wydatny słupek C sięga daleko ku tylnej części auta, maskując obszerność bagażnika. Przetłoczenie biegnące na poziomie klamek zaznacza się wyraźniej z tyłu, dodając „muskulatury” poniżej trzeciego słupka i bagażnika.
Tył samochodu wyróżnia się stromą płaszczyzną tylnej szyby, zintegrowanym spojlerem oraz potężnym i zachodzącym głęboko na boki auta zderzakiem. Kształt tylnych świateł nawiązuje do innych wersji Astry. Subtelne przetłoczenie między światłami optycznie poszerza samochód bez uszczerbku dla jego zgrabnej sylwetki. Część lampy znajduje się już na tylnym pasie pokrywy bagażnika, co także jest charakterystyczne dla innych modeli Opla. Wnęka na numer rejestracyjny w zderzaku współgra z kształtem tylnej klapy. Wszystkie te elementy tworzą wyważoną i harmonijną sylwetkę pojazdu.
Mark Adams, wiceprezes ds. stylistyki, mówi: „Modele Astry charakteryzują się wzornictwem, w którym eleganckie kształty i kontury łączą się z niemiecką precyzją, tworząc bardzo dynamiczną całość. Każda odmiana nadwoziowa ma indywidualny styl. Uważamy, że wprowadzana właśnie na rynek czterodrzwiowa Astra to najelegantsze auto o najlepszych proporcjach wśród dostępnych obecnie pojazdów kompaktowych”. Klienci, którzy chcą jeszcze bardziej wizualnie uatrakcyjnić swoje czterodrzwiowe Astry, mają do wyboru szeroką ofertę opcjonalnych kół o średnicy do 19 cali.
Najnowocześniejsza technologia i typowe atuty Astry w segmencie sedanów
Sportowy i elegancki czterodrzwiowy sedan, z typowymi cechami Astry i licznymi ciekawymi rozwiązaniami technicznymi, w tym również unikatowymi lub niespotykanymi w tym segmencie, to model przeznaczony dla klientów z wysokimi oczekiwaniami wobec samochodu. System Advanced Forward Lighting (AFL+) z biksenonowymi reflektorami oraz mnóstwo wyrafinowanych funkcji oświetlenia, takich jak zmienny rozkład wiązki światła, doświetlanie łuków i zakrętów oraz asystent świateł drogowych, znacznie podnoszą aktywne bezpieczeństwo. Adaptacyjny system podwozia FlexRide automatycznie dostosowuje charakterystykę amortyzatorów do warunków drogowych i umożliwia wybór jednego z trzech trybów jazdy: „Standard”, komfortowy „Tour” lub przekazujący więcej informacji o nawierzchni „Sport”. Jedną z opcji są przednie fotele o podwyższonej ergonomii, z certyfikatem „Akcji na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken e.V – AGR). Pojazd może być wyposażony w kilka systemów informacyjno-rozrywkowych, zapewniających jednocześnie relaks, jak i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Najwyższy model nawigacji Navi 900 może wyświetlić mapy ponad 30 europejskich krajów zapisane na karcie SD wraz z cyfrowymi wskazówkami dotyczącymi trasy.
Kompaktowe sedany jako szansa wzrostu
Nowa czterodrzwiowa wersja Opla Astra sedan to ważne uzupełnienie obecnej generacji tego udanego modelu. W Europie Zachodniej, zwłaszcza w Niemczech i Hiszpanii, specjaliści Opla w dziedzinie marketingu zauważają możliwości wzrostu dla nowej Astry jako kompaktowej i bardziej przystępnej alternatywy wobec czterodrzwiowych sedanów z wyższego segmentu. Duży popyt na kompaktowe samochody trójbryłowe zgłaszają też szybko rozwijające się rynki z Europy Środkowej i Wschodniej, w szczególności Rosja i Turcja.
Światowa premiera nowej wersji nadwoziowej Astry nastąpi podczas Salonu Motoryzacyjnego w Moskwie. (29 sierpnia–9 września 2012).
W Polsce ogłoszenie oferty cenowej, a tym samym możliwość składania zamówień na Nową Astrę w wersji sedan planowana jest na ostatni tydzień czerwca 2012. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach Opla w ostatni weekend września 2012.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.