W niemieckiej fabryce Forda w Saarlouis ruszyła produkcja nowego Forda Focus ECOnetic, najoszczędniejszego Forda Focus w historii firmy.
Ford Focus ECOnetic jest napędzany specjalnie skalibrowanym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l Duratorq TDCi, który na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje zaledwie 3,4 litra oleju napędowego. Oznacza to, że ekonomiczny Ford Focus zatankowany „pod korek” przejedzie bez zatrzymywania się na stacji benzynowej ponad 1500 kilometrów, wydzielając przy tym średnio 88 gramów dwutlenku węgla na kilometr.
Doskonała wydajność paliwowo-ekologiczna to zasługa nie tylko oszczędnej jednostki napędowej. Pakiet technologiczny Ford ECOnetic obejmuje również modyfikacje aerodynamiczne nadwozia i podwozia – łącznie z zastosowaniem specjalnych osłon – oraz obniżone zawieszenie, pozwalające zredukować opory powietrza. Wydatny wpływ na wzrost wydajności ma również zastosowanie chłodnicy powietrza, która umożliwia precyzyjną kontrolę temperatury powietrza doładowującego, zapewniając przy tym chłodniejszy i gęstszy ładunek. Dodatkowo, specjalny katalizator spalin przyczynia się do redukcji zanieczyszczeń poprzez usprawnienie procesu spalania z wykorzystaniem większej ilości powietrza w stosunku do paliwa.
Inne innowacje z zakresu technologii Ford ECOnetic to układ Auto-Start-Stop, zapewniając ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii w trakcie hamowania, aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika, oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, lampka kontrolna zmiany biegów oraz zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów. Całość uzupełniają specjalne owiewki kół oraz opony o obniżonych oporach toczenia.
Ford Focus ECOnetic jest kolejnym po Fordzie Fiesta ECOnetic przedstawicielem linii ekonomicznych modeli Forda, przy czym pod koniec roku już połowa samochodów z europejskiej gamy Forda będzie nosiła oznaczenie „ECOnetic Technology”. W 2013 roku wskaźnik ten wzrośnie do dwóch trzecich. Producent dąży w ten sposób do zredukowania emisji CO2 w swoich samochodach o 30 procent w ramach inicjatywy ekologicznej na lata 2006 – 2020.
źródło: Ford
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.