Badania, wynalazki i testy, a wszystko to związane z akumulatorem litowo-jonowym. AUDI AG wprowadza nowe kryteria w pracach nad rozwojem technologii wysokiego napięcia (HV). W przeddzień 123. Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, koncern zainaugurował działalność „Pracowni akumulatorów wysokiego napięcia“ w Gaimersheim k. Ingolstadt. W centrum tym, w celu budowy prototypu tego szczególnego rodzaju ogniw akumulatorowych, po raz pierwszy współpracują ze sobą Biuro Rozwoju Technicznego, Dział Produkcji i kooperanci.
„Nowa pracownia akumulatorów wysokiego napięcia jest następnym wielkim krokiem w kierunku mobilności elektrycznej“ – powiedział Michael Dick, Członek Zarządu AUDI AG ds. Rozwoju Technicznego. „Mając na uwadze pojazdy, które zamierzamy produkować w przyszłości, rozwijamy tutaj ważne kompetencje dotyczące tworzenia i produkcji akumulatorów wysokiego napięcia. Równocześnie chcemy zadbać o to, by spełniały one wysokie wymagania jakościowe obowiązujące w Audi.“ Poza tworzeniem prototypów, myśli się też o ewentualnej produkcji seryjnej na niewielką skalę, którą można byłoby tu podjąć w przyszłości.
Elektryfikacja samochodu niesie za sobą znaczące zmiany w procesie produkcji. „Ścisła współpraca różnych podmiotów w pracowni akumulatorów wysokiego napięcia toruje drogę do seryjnej produkcji samochodów elektrycznych, która będzie wydajniejsza i bardziej nakierunkowana na zrównoważony rozwój“ – podkreśla Frank Dreves, Członek Zarządu AUDI AG ds. Produkcji. „Nowe technologie dają Audi większe możliwości wypracowywania zysków. Koniecznym warunkiem do szybkiego i bezpiecznego rozpoczęcia produkcji seryjnej jest włączenie działu produkcji już do pierwszego etapu prac nad produktem.“
Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej AUDI AG: „Dla personelu, pracownia ta oznacza ważną inwestycję w zapewnienie miejsc pracy. Tworzy nowy zakres działań i kolejne możliwości czerpania zysków. To widoczny symbol budowania mostów wiodących do pełnego uruchomienia mobilności elektrycznej. Pracownia otwiera też wiele nowych możliwości dla pracowników. Powstanie nowy profil kwalifikacji zawodowych i nowe miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Szanse te należy w pełni wykorzystać.“
Pracownia, w której prowadzone będą prace nad technologią akumulatorów wysokiego napięcia, jest oddalona 2 km od zakładów w Ingolstadt. Na 3 500 m2 pracować będzie blisko stu ekspertów w dziedzinie elektroniki, których Audi zatrudniło specjalnie na potrzeby tego projektu. U podstaw koncepcji centrum kompetencyjnego leży intensywna współpraca wszystkich działów związanych z technologią wysokiego napięcia. Projekt „Pracownia akumulatorów wysokiego napięcia“ stworzyła firma BFFT Gesellschaft Fahrzeugtechnik mbH. Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo korzystania z wrażliwej aparatury. Ważnym kooperantem zewnętrznym jest Panasonic, dostawca ogniw akumulatorowych. Budowę Pracowni rozpoczęto w kwietniu 2010r., a oddanie do użytku nastąpi w maju bieżącego roku.
Do priorytetów pracowni akumulatorów wysokiego napięcia należą:
- Testy technologii wysokiego napięcia (HV): testowanie akumulatorów wysokiego napięcia, komór, podzespołów i systemów
- Pilotaż produkcji akumulatorów: wytwarzanie modeli akumulatorów wysokiego napięcia i ich produkcja seryjna na niewielką skalę
- Opracowywanie i rozwój własnego sprzętu i oprogramowania dla wszystkich elementów konstrukcyjnych
- Opracowywanie i wytwarzanie akumulatorów dla Audi R8 e-tron oraz wszystkich akumulatorów dla floty Audi A1 e-tron
Mianem „Audi e-tron“ określa się w Audi mobilność elektryczną. Napęd elektryczny i związana z nim technologia wysokiego napięcia, to dla Audi ważny element Strategii 2020. Celem Audi jest zaoferowanie do tego czasu wersji e-tron w każdym segmencie modelowym.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.