Łącznie, Fabię pierwszej generacji nabyło 1 788 063 klientów, Fabię drugiej generacji kolejne 1 211 937 osób. Te liczby czynią z samochodu jeden z najbardziej udanych modeli wyprodukowanych przez ŠKODĘ. W samym 2011 roku, dostawy Fabii do klientów z całego świata wzrosły o ponad 16 procent.
„ŠKODA Fabia ma ogromny wkład w historię sukcesu naszej marki i odgrywa jedną z głównych ról w naszej Strategii Wzrostu 2018”, podkreślił prezes zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland.
Obecnie ŠKODA Fabia jest produkowana w Czechach, Chinach, Rosji i Indiach i jest sprzedawana w 103 krajach z całego świata. Od 2007 roku, ŠKODA oferuje ten kompaktowy model również w przyjaznej środowisku wersji GreenLine.
Dzięki technicznym innowacjom, takim, jak automatyczny system start-stop czy system odzyskiwania energii z hamowania, ŠKODA Fabia GreenLine spala zaledwie 3,4 l paliwa na 100 kilometrów. Nowoczesna jednostka diesla 1.2 TDI CR DPF / 75 KM emituje jedynie 89 g CO2 /km.
Dostępna w dwóch wersjach nadwozia – hatchback i kombi, ŠKODA Fabia jest doskonałą bazą do produkcji atrakcyjnych modeli specjalnych. Jednym z nich jest niezwykle udana, sportowa Fabia Monte Carlo, która na rynku pojawiła się w 2011 roku. Ponadto, rajdowa Fabia Super 2000 przyniosła ŠKODZIE Motorsport zwycięstwo w Intercontinental Rally Challenge IRC w 2011 r.
ŠKODA Fabia pierwszej generacji miała swoją premierę w 1999 roku i była produkowana przez osiem lat. Drugą generację tego kompaktowego samochodu zaprezentowano podczas Geneva Motor Show w 2007 roku. Sprzedaż ruszyła w kwietniu 2007 roku, początkowo tylko w wersji hatchback, później również z nadwoziem kombi. Na początku 2010 roku model w obu wersjach przeszedł rozległy lifting.
W 2011 roku ŠKODA Fabia była drugim najczęściej wybieranym przez Polaków samochodem.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.