Rozpoczęcie produkcji Amaroka w Hanowerze

Uroczyste otwarcie nowej linii produkcyjnej odbyło się 3 maja.

W uroczystości wzięli udział prof. dr Martin Winterkorn Prezes Zarządu Volkswagen AG, premier Dolnej Saksonii David McAllister, burmistrz Hanoweru Stephan Weil, Przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagena Bernd Osterloh, rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe dr Wolfgang Schreiber oraz Przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagen Samochody Użytkowe Thomas Zwiebler.

Prof. dr Martin Winterkorn wyjaśnił: „Volkswagen ma w segmencie lekkich samochodów użytkowych duże szanse na rozwój na światowych rynkach. Wraz z rozpoczęciem produkcji w Hanowerze Amarok dotarł w końcu do Europy. Amarok „Made in Hannover” jest wyrazem możliwości tkwiących w tutejszym zakładzie i będzie nowym wiatrem w plecy dla cieszącego się dużą popularnością pickupa Volkswagena.”

W ciągu roku produkowanych będzie około 40.000 Amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy Wschodniej i Zachodniej oraz z Afryki. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo – i południowoamerykański.

„To wspaniałe, że Amarok będzie teraz produkowany także w Dolnej Saksonii. To znakomity samochód” – podkreślił premier David McAllister.

Obecnie na linii montażowej Amaroka prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 Amaroków.

„Hanower i zakłady produkujące Volkswageny od wielu dziesięcioleci są ściśle ze sobą powiązane. Życzę Volkswagenowi Samochody Użytkowe i Amarokowi wielu sukcesów. Decyzja o sprowadzeniu produkcji do Hanoweru pokazuje, że wytwarzanie samochodów w Niemczech jest nadal opłacalne. Amarok gwarantuje pracę wielu tysiącom ludzi, nie tylko w zakładach, lecz także w regionie” – podkreślił burmistrz Hanoweru Stephen Weil.

Utworzenie linii produkcyjnej Amaroka wymagało szerokiego zakresu prac remontowych w hali nr 2, gdzie w latach 1975 – 2006 produkowany był LT oraz włączenia Amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu.

Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji VW Busa, łącznie prawie 8,5 milionów Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii. Dodatkowo prawie milion LT, Taro, ciężarówek MAN-G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy Garbusów. Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla Porsche Panamera. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji Amaroka w wersji z podwójną kabiną.

Zdaniem szefa marki Volkswagen Samochody Użytkowe dr. Wolfganga Schreibera, Amarok cieszy się dużym uznaniem nie tylko w Ameryce Południowej, Afryce i Australii. Dzięki swojej efektywnej technice napędu, komfortowi, przestronności, bezpieczeństwu, a także solidności Amarok stał się prekursorem nowoczesnej klasy pickupów także w Europie, o czym świadczy stale rosnąca sprzedaż i czołowa pozycja w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. „Oba zakłady produkujące Amaroka, zarówno w Pacheco w Argentynie jak i w sercu Europy, w Hanowerze, są w stanie zaspokoić zapotrzebowanie poszczególnych regionów świata.” Jak zaznaczył Schreiber, hanowerska produkcja znacznie poprawi dostępność i skróci czas oczekiwania dla klientów w Europie, co z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży Amaroka.

CZYTAJ DALEJ  Dzięki sukcesowi modelu Peugeot 2008

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *