który zapowiada nadejście ery nowej generacji pojazdów jednotonowych.
Ford zaprezentuje także dwa modele Forda Focus, dowodzące zaangażowania firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju motoryzacji: Ford Focus Electric oraz Ford Focus z jednostką napędową EcoBoost – 1,0-itrowym, najoszczędniejszym benzynowym silnikiem Forda.
„Staramy się robić wszystko, aby nasza oferta produktowa była zawsze w awangardzie motoryzacji,” powiedział Odell. „Nasz nowy Ford B-MAX jest prawdziwym wyzwaniem dla tradycyjnego myślenia o samochodzie i dowodzi zupełnie nowego podejścia, niespotykanego u żadnego innego producenta samochodów.”
„Nowy Ford Fiesta ST, Ford Kuga i Ford Tourneo Custom Concept to trzy zupełnie różne produkty, ale łączy je podejście zorientowane na klienta,” dodał. „Ford Focus Electric i Ford Focus z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost dowodzą naszego zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju motoryzacji.”
Ford B-MAX, czyli otwarte drzwi do nowego myślenia o małych samochodach
Easy Access Door System to styl i praktyczność polegająca na łatwym dostępie do kabiny i bagażnika dzięki pomysłowej konstrukcji zawiasów przednich drzwi oraz przesuwanym drzwiom tylnym. Unikalność tej konstrukcji polega na tym, iż słupki środkowe zintegrowano z drzwiami. Ford B-MAX jest bezkonkurencyjny w zużyciu paliwa i poziomie emisji CO2.
Ford B-MAX będzie również pierwszym samochodem w Europie wyposażonym w aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją Emergency Assistance, która umożliwia pasażerom bezpośrednie połączenie się ze służbami ratowniczymi. Ford B-MAX jest również pierwszym w swojej klasie samochodem wyposażonym w Active City Stop – system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach.
Ford Fiesta ST – światowy debiut produkcyjnej wersji
Nowy Ford Fiesta ST będzie o 20% mocniejszy od swojego poprzednika. 180-konna, 1,6-litrowa jednostka napędowa EcoBoost, potrzebuje niecałych 7 sekund by rozpędzić auto do 100 kilometrów na godzinę, a maksymalna prędkość tego modelu przekracza 220 kilometrów na godzinę.
Znaczną poprawę przyniosło obniżenie sylwetki pojazdu o 15 mm (w porównaniu z wersją standardową), zastosowanie ulepszonego układu TVC poprawiającego stabilność jazdy na zakrętach (eTVC) oraz trzem trybom elektronicznej kontroli stabilności ESC, wszystkie te systemy zostały poddane długotrwałym testom na dystansie ponad 5000 kilometrów na słynnym niemieckim torze Nürburgring Nordschleife.
Ford Kuga – elegancja, styl i przestronność
Czerpiąc z formuły udanego poprzednika, Ford idzie jednocześnie o krok dalej: wprowadza elektryczne i bezdotykowe otwieranie/zamykanie drzwi bagażnika. By otworzyć lub zamknąć bagażnik, wystarczy wykonać odpowiedni ruch nogą pod tylnym zderzakiem. Powierzchnia bagażnika jest o 82 litry większa niż u poprzednika. Wszystko to za sprawą tylnych siedzeń rozkładanych jednym przyciskiem.
Ford poprawił w nim także dynamikę jazdy, układ AWD, wprowadził 1,6-litrowy, wyjątkowo oszczędny, benzynowy silnik EcoBoost oraz system SYNC z funkcją Emergency Assistance.
Premiera Forda Tourneo Custom Concept
Ford Tourneo Custom Concept zwiastuje pojawienie się zupełnie nowej kategorii pojazdów.
Kierując się tymi samymi zasadami, co w przypadku stylistyki Kinetic Design widocznej w poprzednim modelu pasażerskiego Forda, projektanci nowego Forda Tourneo Custom Concept nadali mu bardziej dynamiczny i nowocześniejszy wygląd, licząc na przyciągnięcie młodszej generacji klientów. Ponadto, pojazd został wyposażony w pełną gamę najnowszych technologii wspomagających prowadzenie oraz system SYNC z funkcją Emergency Assistance.
Ford Focus – dwie nowe wersje tego modelu to ukłon w stronę środowiska
Dwa niesamowite modele Forda Focus:1,0-litrowy EcoBoost i Electric pokazują drogę do bardziej zrównoważonego rozwoju motoryzacji, dołączając do coraz większej rodziny pojazdów wyposażonych w technologię spod znaku ECOnetic – bezkonkurencyjnych w swoich segmentach pod względem zużycia paliwa.
źródło: Ford / Mototarget
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.