Fiat prezentuje pierwsze oficjalne zdjęcia nowego modelu 500L, którego światowa premiera będzie miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, 6 marca tego roku.
500L, gdzie litera „L” oznacza „Wielki” („Large”), to nowy model w ofercie produktowej z serii 500, który w ślad za wersjami Abarth i Cabrio, kontynuuje strategię marki mającą na celu poszerzenie oferty wprowadzanych na rynek modeli, które mają spełnić oczekiwania różnych grup Klientów.
Wraz z modelem „L” oraz nowa grupą Klientów, gama 500 rozrasta się po raz kolejny wychodząc na przeciw nowym doświadczeniom i nowym potrzebom.
Dzięki przestrzeni pasażerskiej samochodu jednobryłowego MPV, połączonej z poczuciem jazdy typowym dla małego SUV-a i ograniczonymi wymiarami oraz wydajnością charakterystyczną dla samochodów segmentu B, nowy model Fiata wykracza poza konwencjonalny podział na segmenty, łącząc typowe cechy różnych kategorii w celu stworzenia wyróżniającej się alternatywy dla tradycyjnych segmentów B i C.
Model 500L jest ponownym dowodem kreatywności marki Fiat, a zatem związku funkcjonalności i emocji. Samochód jest pięcioosobowy, a jego wymiary są następujące: długość 414 cm, szerokość 178 cm i wysokość 166 cm. To dalszy rozwój koncepcji kabiny pasażerskiej przesuniętej do przodu nadwozia (cab forward), wprowadzonej przez Fiata wraz z modelem 600 Multipla, prekursorem idei kompaktowego samochodu pasażerskiego.
Produkowany w zakładzie w Kragujevac, w Serbii, model 500L to samochód dla tych, którzy są zwolennikami włoskiego stylu i uniwersalności wywodzącej się z funkcjonalnego designu i technologii, stanowiącej wzór w dziedzinie wydajności.
Fiat 500L zostanie wprowadzony na rynek europejski w ostatnim kwartale 2012 roku, a oferta silnikowa będzie się na początku składać z dwóch silników benzynowych (TwinAir i 1.4l) i turbodiesla (1.3 MultiJet II), a także z najbardziej zaawansowanej, nowoczesnej technologii opracowanej przez Fiat Group Automobiles.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.