Nowy model z powodzeniem pojawił się na czeskim rynku jeszcze pod koniec 2011 r. Producent przewiduje, że od tego roku, Citigo, który powinien wzbudzać zainteresowanie wśród wszystkich grup klientów ŠKODY, rozpocznie swój wkład w Strategię Wzrostu ŠKODY.
Zgodnie z założeniami, marka ma do 2018 roku zwiększyć swą globalną sprzedaż do minimum 1,5 mln samochodów rocznie. W 2011 producent pobił kolejny rekord w swej 117-letniej historii, sprzedając na całym świecie aż 879 200 samochodów.
Citigo należy do jednych z najbardziej przestronnych przedstawicieli segmentu. Wpisując się w hasło marki: „Przemyślane rozwiązania”, samochód imponuje liczbą praktycznych funkcji, które m.in. ułatwiają poruszanie się po mieście czy przewóz bagaży.
Projektanci Citigo położyli również ogromny nacisk na bezpieczeństwo, co przełożyło się na uzyskanie maksymalnej noty pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Citigo to także pierwszy model ŠKODY, który został oznakowany nowym logo marki. Samochód napędzany jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym w dwóch wersjach mocy: 60 KM lub 75 KM.
Na rodzimym rynku, najmłodszy i najmniejszy członek rodziny ŠKODA już zdołał uzyskać tytuł “Najlepszego Samochodu Miejskiego” w największym motoryzacyjnym plebiscycie Czech, „Samochód Roku 2012”.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.