Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji: podstawową take up!, wersję zorientowaną na komfort – move up! i najbogatszą – high up!. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white.
„Jedną z wielu przewag konkurencyjnych marki Volkswagen jest szeroka gama modelowa, która jest nieustannie poszerzana. Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowano całkowicie nowy produkt, który wyznacza nowe standardy w segmencie małych aut. Tym produktem jest Volkswagen up!. Na rynku polskim już wersja podstawowa będzie wyposażona w system ESP oraz 4 poduszki powietrzne, gwarantując najwyższy poziom bezpieczeństwa. Oferta z ceną wyjściową 31.290 zł, korzystną strukturą dopłat do wyższych wersji oraz wyposażenia dodatkowego jest bardzo atrakcyjna. Polscy dealerzy rozpoczęli dziś przyjmowanie zamówień, pierwsze samochody będą dostępne pod koniec lutego 2012.” – powiedział Marek Ćwiek, Kierownik Działu Produktu marki Volkswagen w Kulczyk Tradex.
Zależnie od budżetu i potrzeb można wybrać jedną z 3 wersji wyposażenia. Podstawową wersją jest take up!, kolejną – komfortowa move up! najbogatszą – high up! W momencie wprowadzenia na rynek na bazie high up! oferowane będą dwa specjalne modele: up! black i up! white. Cena bazowego modelu to 31.290 zł, seryjnie wyposażony jest on m.in. w ESP, 4 poduszki powietrzne, światła do jazdy w dzień i wspomaganie kierownicy. Atrakcyjną ofertę stanowi wersja move up!, której cena wynosi 34.390 zł, wśród wyposażenia standardowego tej wersji znajdują się m.in. centralny zamek sterowany drogą radiową, szyby sterowane elektrycznie, dzielona kanapa, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz system easy entry. Move up! wyróżnia się również charakterystycznym panelem na desce rozdzielczej. Najbogatsza wersja high up! kosztuje 39.890 zł, do jej wyposażenia standardowego należą m.in. klimatyzacja, radioodtwarzacz z czytnikiem MP3, podgrzewane fotele, reflektory przeciwmgielne oraz obręcze ze stopu metali lekkich. Klienci mogą oczywiście doposażyć samochód według swoich potrzeb. Wśród opcji szczególnie warto zwrócić uwagę na wielofunkcyjne urządzenie maps+more w cenie 1.200 zł, które może pełnić funkcje nawigacji, zestawu telefonicznego, komputera pokładowego, czy też trenera oszczędnej jazdy oraz na system awaryjnego hamowania w cenie 850 zł.
Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra.
„Mimo, że zewnętrzne wymiary czynią up! jednym z najmniejszych czteroosobowych samochodów na świecie, wewnątrz jest on olbrzymem! Dzięki jednemu z najdłuższych rozstawów osi w segmencie, w połączeniu z kompaktowym i przesuniętym daleko do przodu silnikiem, można było nadzwyczaj dobrze wykorzystać przestrzeń w środku. To nie jedyne innowacje up!, model ten wyróżnia się także nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa.” – dodał Tomasz Tonder, PR Manager odpowiedzialny za markę Volkswagen.
Organizacja Euro NCAP opublikowała w listopadzie wyniki testów zderzeniowych nowego up!, który otrzymał doskonałą notę pięciu gwiazdek. Oceniane były rezultaty zderzenia czołowego i bocznego, zderzenia ze słupem oraz tak zwanego testu whiplash, w którym badane jest obciążenie odcinka szyjnego kręgosłupa przy uderzeniu w tył samochodu. Również testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i 3 lat potwierdziły optymalną ochronę. Dodatkowo Euro NCAP uwzględniło rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo czynne. W rezultacie up! oprócz pięciu gwiazdek otrzymał także Advanced Award za funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Tym samym małe auto Volkswagena zdecydowanie wyprzedziło swoich bezpośrednich konkurentów – pięciu gwiazdek i wyróżnienia Advanced Award nie otrzymał dotychczas żaden samochód tej klasy.
Wraz z up! debiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników. Jednostki benzynowe mają moc 60 KM i 75 KM i spełniają normę emisji spalin Euro5. Średnie zużycie paliwa to zaledwie 4,5 l/100 km (60 KM) i 4,7 l/100 km (75 KM).
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.