Sprzedaż Audi wzrosła

Najważniejsze czynniki, które umożliwiły osiągnięcie takiego wyniku to wzrost sprzedaży w Chinach oraz poprawa popytu w Niemczech. W pozostałych krajach europejskich Audi odnotowało w większości dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Od początku roku do końca listopada AUDI AG przekazało nabywcom 1 193 100 pojazdów i jest na najlepszej drodze do osiągnięcia zapowiadanego celu – 1,3 miliona sprzedanych aut.

Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu AUDI AG ds. Marketingu i Sprzedaży stwierdził: „W Europie Zachodniej wbrew tendencjom rynkowym zwiększamy sprzedaż. Rezultatem jest największy udział w rynku, jaki kiedykolwiek mieliśmy. W Niemczech po raz pierwszy od 2008 roku sprzedamy znów ponad 250 000 samochodów.”

W listopadzie w Europie na zakup Audi zdecydowało się około 59 900 klientów, o 17,8 procent więcej, niż w listopadzie 2010 roku. Łącznie, od stycznia sprzedano prawie 670 300 aut, czyli o 12,6 procent więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na niemieckim rynku liczba sprzedanych samochodów wzrosła w listopadzie o 13,8 procent i wyniosła 25 093 sztuki, głównie dzięki sukcesowi nowej generacji A6 i wprowadzeniu modeli Audi A1 i Q3. W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy tego roku Audi sprzedało w Niemczech 232 423 samochody (plus 13,3 procent). Na największym europejskim rynku eksportowym – w Wielkiej Brytanii – w listopadzie firma z Ingolstadt odnotowała wzrost o 30,7 procent i sprzedała 7 593 auta. Od początku roku samochód Audi kupiło w Wielkiej Brytanii 108 975 osób, o 15,3 procent więcej, niż w tym samym okresie 2010 roku. We Francji sprzedaż wzrosła w listopadzie o 25,5 procent do 5 598 sztuk, w Hiszpanii o 32,1 procent do 2 789 sztuk. W Rosji sprzedano 1 801 aut, co oznacza wzrost o 27,6 procent.

AUDI AG chce sprzedać w USA w tym roku co najmniej 115 000 samochodów. Do końca listopada nabywców znalazło 104 906 aut (plus 15,2 procent). W minionym miesiącu klienci odebrali 9.700 samochodów, czyli o 3,6 procent więcej, niż rok wcześniej. Duży wzrost odnotowany został w Brazylii: w listopadzie wielkość sprzedaży wzrosła o 110,7 procent do 670 samochodów. Od początku roku sprzedaż wyniosła tutaj 4 859 sztuk, była zatem o 63,1 procent większa, niż w 2010 roku. Kolejnym rosnącym rynkiem dla AUDI AG jest Afryka Południowa: w listopadzie sprzedanych zostało tam 1 017 samochodów (plus 8,2 procent) a od początku roku 13 978 sztuk – o 20,1 procent więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży Audi odnotowało w listopadzie również na rynku azjatyckim – na przykład w Japonii (1 626 samochodów, plus 25,9 procent) i w Indiach (425 aut, plus 66 procent). W Państwie Środka w ubiegłym miesiącu na model z czterema pierścieniami zdecydowało się 29 861 osób; 68,8 procent więcej, niż w listopadzie 2010 roku. Listopad 2011 był dla Audi w Chinach najlepszym miesiącem w historii. Od stycznia koncern z Ingolstadt sprzedał tam łącznie 283 600 samochodów, plus 35,2 procent. Jak powiedział Schwarzenbauer: „Podejmując decyzję o budowie kolejnego zakładu produkcyjnego w Foshan na południu Chin wkroczyliśmy na drogę ku pozyskaniu nowych regionów i mniejszych, prężnie rozwijających się miast. Tutaj powstają nowe rynki zbytu dla naszych produktów premium.”

CZYTAJ DALEJ  Estetyczny atleta - Audi A7 Sportback

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *