Nowa Klasa B to typowy sports tourer Mercedesa, wyróżniający się szerokim wlotem powietrza, zadartą linią bocznych szyb, mocno zaakcentowanymi nadkolami oraz masywnym tyłem z niskim progiem załadunku. Karoseria auta mierzy 4 359 mm długości, 1 786 mm szerokości i 1 557 mm wysokości (poprzednik: 4 273/1 777/1 603 mm).
Wewnątrz klienci znajdą wiele elementów dotychczas spotykanych wyłącznie w modelach wyższych klas – na przykład deskę rozdzielczą obszytą na życzenie skórą Artico. Poza tym, dostępne będą trzy warianty wykończenia – Exclusive, Chrome i Sports.
Początkowo dostępne będą dwie wersje silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra – B 180 o mocy 122 KM oraz B 200 o mocy 156 KM. Jednostki generują odpowiednio 200 i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1250 obr./min.
Nowy turbodiesel z trzecią generacją wtrysku common rail korzysta z doświadczeń jednostki OM651, montowanej w wielu modelach Mercedes-Benz – od Klasy C do S. Ze zmniejszonej do 1,8 litra pojemności generuje w wersji B 180 CDI moc 109 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min, a w B 200 CDI – 136 KM i 300 Nm momentu, dostępnego przy 1600 obr./min.
Kolejna nowość to dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT z elektryczną pompą oleju, odpowiedzialną za system start/stop. Również nowa, 6-biegowa skrzynia ręczna ma lekką, zwartą budowę, umożliwia płynną zmianę przełożeń i cechuje się niskim tarciem wewnętrznym.
Mototarget.pl
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.