Tym razem producent zaprezentował model w białym kolorze Neutron White.
Dwumiejscowy koncept powstał na bazie zmodyfikowanej, aluminiowej płyty podłogowej Jaguara XK nowej generacji i mierzy 4 445 mm długości, 2 048 mm szerokości i 1 297 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2 622 mm.
Pod długą maską silnika umieszczono hybrydowy zespół napędowy zawierający 3-litrowy, doładowany silnik benzynowy V6 o mocy 380 KM (450 Nm maksymalnego momentu obrotowego) oraz jednostkę elektryczną. Ten ostatni podzespół produkuje dodatkowe 95 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Układ współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, przekazującą moc na tylne koła.
Inżynierowie Jaguara zastosowali także specjalny system doładowania – podobny do układu KERS z Formuły 1 – dzięki któremu kierowca może „wyzwolić” dodatkową porcję energii po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na kierownicy. Dzięki temu ważący 1600 kilogramów samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, od 80 do 120 km/h w 2,1 sekundy i osiąga maksymalnie 299 km/h. Co więcej, C-X16 może poruszać się jedynie przy wykorzystaniu energii elektrycznej do prędkości 80 km/h.
Obecnie trwają prace nad drogową wersją Jaguara C-X16.
Mototarget.pl
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.