Seat przedstawia Mii

Mii ułatwia życie: jest funkcjonalny, daje przyjemność z jazdy, jest wydajny i technicznie innowacyjny. Mii to połączenie sportowego śródziemnomorskiego wzornictwa Seat-a z wysokim poziomem wykonania i licznymi opcjami indywidualizacji. Ponadto, jak przystało na pojazd marki Seat, dzięki atrakcyjnej cenie i rozsądnym kosztom eksploatacji, przyjemność z jazdy Mii jest łatwo dostępna. Na rodzimym hiszpańskim rynku sprzedaż Mii rozpocznie się jeszcze przed końcem bieżącego roku. Klienci z pozostałych krajów Europy będą musieli poczekać do wiosny 2012 roku.

Mii o długości 3,56 metra będzie sprawnie poruszał się po wielkomiejskich ulicach. Pod koniec 2011 roku na rynek trafi wersja dwudrzwiowa, do której w 2012 roku dołączy wersja czterodrzwiowa. Zupełnie nowe jednolitrowe silniki benzynowe o mocy 44 i 55 kW (60 i 75 KM) w połączeniu z niską masą pojazdu wynoszącą 854 kg gwarantują zwrotność i wyjątkową efektywność. W wersji Ecomotive Mii będzie emitował zaledwie 97 gramów CO2 na kilometr. Mii może poszczycić się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Na przykład City Safety Assist zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa w jeździe miejskiej, a Seat Portable System stanowi bezprecedensowe połączenie systemu rozrywki, nawigacji, telefonu i innych elementów wyposażenia pojazdu.

„Nowy Mii to perfekcyjny partner w codziennym przemieszczaniu się po mieście. Samochód wygląda młodo i świeżo, ale został dopracowany w najdrobniejszych szczegółach i wyróżnia się wysoką jakością. Mii wprowadza wyrazisty styl Seat-a w segmencie samochodów subkompaktowych i ma wszelkie szanse na zdobycie poważnego udziału w rynku” – mówi James Muir, Prezes Seat, S.A. „Dlatego jest on ważnym uzupełnieniem portfolio marki i kolejnym krokiem w realizacji naszej strategii. Od Mii zaczynamy najbardziej wszechstronną ofensywę modelową w historii Seat-a”.

Nadwozie – idealne zarówno do miasta, jak i na dłuższą podróż

Mimo że Mii bez trudu zmieści się na każdym parkingu, mogą nim wygodnie podróżować cztery osoby. 251-litrowy bagażnik to najlepszy wynik w tej klasie pojazdów. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika Mii rośnie do 951 litrów.

Mii doskonale radzi sobie także poza miastem. Przestronne wnętrze, wysoki komfort jazdy i sportowa dynamika – będąca częściowo zasługą niskiej masy pojazdu – sprawiają, że nawet dłuższa podróż Mii nie będzie męcząca.

„Mierzący 3,56 metra długości Mii to połączenie innowacyjnych rozwiązań technicznych i znakomicie wyważonych proporcji” – mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w firmie Seat. „Niska masa i nowoczesny układ napędowy zapewniają sportowe wrażenia z jazdy i wydajność. Samochód pozytywnie zaskakuje komfortem, przestronnością wnętrza i bezpieczeństwem na poziomie aut z wyższych segmentów”.

Wzornictwo – śródziemnomorska nowoczesność i wyrazisty charakter
W Mii już na pierwszy rzut oka łatwo rozpoznać przynależność do marki Seat. Z przodu wyraźnie zaznacza się charakterystyczny motyw strzały, zaś profil podkreślono mocno zarysowanymi łukami nadkoli i wąskimi słupkami podtrzymującymi dach. Z tyłu uwagę przyciąga trójkątny motyw w lampach zespolonych. Jednym z ważniejszych czynników decydujących o urodzie samochodu są proporcje. Mii trudno coś pod tym względem zarzucić. Samochód ma 1,64 metra szerokości, rozstaw osi aż 2,42 metra oraz bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu. Niemal pionowa tylna klapa zwiększa przestronność wnętrza i zapewnia optymalną funkcjonalność, która jest szczególnie istotna w segmencie aut subkompaktowych.

Mii może kojarzyć się z Barceloną – miastem, w którym powstał” – mów Alejandro Mesonero-Romanos, nowy szef Działu Projektowania Seat-a. „Jest nowoczesny i wyrazisty, ale nie ostentacyjny. Sylwetka Mii jest współczesna, a zarazem ponadczasowa. Każdy szczegół jest precyzyjnie zaznaczony, ale szczegółowy tych nie ma zbyt wiele. Mii to sportowa elegancja i wysoka jakość dostępna dla wszystkich”.

Nowoczesna przejrzystość i funkcjonalność to także cechy wnętrza nowego małego Seat a. Ergonomiczne wskaźniki i przyrządy sterujące zostały estetycznie osadzone w desce rozdzielczej o przyjemnej fakturze, zaś poszczególnym wersjom wyposażenia przypisano zróżnicowaną kolorystykę. Fotele z zagłówkami zintegrowanymi z oparciem – jak w samochodach sportowych – zapewniają komfort nawet na dłuższych trasach.

Bezpieczeństwo – Mii jest przewidujący i umie się pohamować
Unikatowym i innowacyjnym rozwiązaniem w tej klasie pojazdów jest system City Safety Assist, który w razie zagrożenia włącza alarm, a nawet może automatycznie uaktywnić hamulce. Czujnik laserowy rozpoznaje obecność innych pojazdów przed samochodem – zarówno tych będących w ruchu, jak i zaparkowanych. Przy prędkości do 30 km/h system ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją. Jeżeli kierowca nie reaguje, Mii automatycznie zaczyna hamować. W wielu sytuacjach to wystarcza, aby nie dopuścić do kolizji albo przynajmniej ograniczyć jej skutki. Dostępny jest także ESP, montowany obowiązkowo w przypadku zamówienia systemu City Safety Assist.

Konstrukcję pojazdu opracowano z naciskiem na obniżenie masy, dzięki czemu Mii w podstawowej wersji waży zaledwie 854 kilogramy. Nadwozie to produkt zaawansowanej technologii, wykonany w dużej mierze ze stali o podwyższonej wytrzymałości. W niektórych miejscach zastosowano stal hartowaną. Dzięki wyjątkowej sztywności pojazd znakomicie się prowadzi i ma bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Boczne poduszki powietrzne należą do wyposażenia standardowego, a ich duży rozmiar zapewnia optymalną ochronę głowy i tułowia.

Napęd – sportowe zacięcie i niskie zużycie paliwa
Pod krótką maską Mii pracują silniki zupełnie nowej generacji. Kompaktowe trzycylindrowe jednostki są lekkie, zajmują niewiele miejsca i charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Obydwie wersje o mocy 44 i 55 kW (60 i 75 KM) gwarantują zwrotność i dobrą dynamikę – nie tylko w jeździe miejskiej.

W zależność od wersji silnikowej Mii rozpędza się do 160 lub 171 km/h i zużywa zaledwie 4,5 lub 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów. 35-litrowy zbiornik zapewnia spory zasięg przy bardzo niskich kosztach eksploatacji.

Aż dwie wersje Ecomotive modelu Mii to mistrzowie efektywności. Dzięki systemowi start/stop, systemowi odzyskiwania energii oraz innym rozwiązaniom obniżającym zużycie paliwa do pokonania 100 kilometrów potrzebują zaledwie 4,2 litra benzyny, co przekłada się na emisję 97 gramów CO2 na kilometr. Mały Seat z napędem CNG będzie najczystszym samochodem na świecie, ponieważ w jego przypadku emisja CO2 wyniesie zaledwie 86 gramów na kilometr. Alternatywą dla manualnej skrzyni biegów jest przekładnia zautomatyzowana z dwoma silnikami elektrycznymi płynnie zmieniającymi biegi.

Informacja i rozrywka – unikatowe narzędzia wspomagające efektywną jazdę
Seat to młoda marka, a unikatowy Seat Portable System (PID) również powstał z myślą o młodych. Ten innowacyjny system wyposażony w 5-calowy wyświetlacz współpracuje z układami elektronicznymi pojazdu, ale można go także używać jak urządzenie mobilne. Do najważniejszych funkcji systemu należy nawigacja, zestaw głośnomówiący do telefonu ze sterowanie głosowym i komputer pokładowy. PID można połączyć ze zintegrowanym radiem i systemem nagłaśniającym.

„Kompaktowy Mii jest naszpikowany inteligentnymi rozwiązaniami” – mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w firmie Seat. „Seat Portable System to dowód, że można zaoferować fascynującą technologię i innowacyjne, wartościowe funkcje po atrakcyjnej cenie”.

Jedną z ciekawszych funkcji Seat Portable System jest tzw. Eco-trener. Dane prezentowane na wyświetlaczu, takie jak zalecana prędkość obrotowa silnika, średnie wartości oraz profil spalania pomagają kierowcy przestrzegać zasad ekonomicznej jazdy. Seat Portable System jest też w pełni zintegrowany z układami elektronicznymi pojazdu. Oprogramowanie systemu można aktualizować przez Internet, a w przyszłości pojawią się specjalne aplikacje z nowymi funkcjami.

Wyposażenie – sportowa elegancja czy elegancki sport?
Trzy wersje wyposażenia, dwa pakiety stylistyczne oraz długa lista wyposażenia opcjonalnego i akcesoriów umożliwiają dostosowanie Mii do indywidualnego stylu i upodobań każdego kierowcy. Już wersja podstawowa ma wszystkie elementy zapewniające bezpieczną i przyjemną jazdę miejską, takie jak ABS, regulację kierownicy, boczne poduszki powietrzne oraz zaczepy do fotelików dziecięcych w systemie Isofix i Top Tether. Reference i Style to dwa kolejne poziomy wyposażenia. W Style kierowca ma do dyspozycji takie udogodnienia, jak elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek.

Nabywca Mii może postawić na elegancję lub sport. Pakiety Chic i Sport obejmują specjalną kolorystykę i elementy indywidualizujące wnętrze. Częścią obydwu pakietów są aluminiowe obręcze kół i skórzane pokrycie kierownicy. Wersję Chic można wzbogacić o pakiet chromowy, zaś wersja Sport to między innymi przyciemniane szyby i sportowe zawieszenie zachęcające do bardziej dynamicznej jazdy.

 

źródło: Seat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *