VW Amarok 2012

Przekładnia ta łączy wysoki poziom komfortu z dobrą przydatnością do jazdy w terenie i zużyciem paliwa znacznie niższym, niż w przypadku odpowiedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Ze spalaniem na poziomie 7,6 litra na 100 kilometrów i emisją 199 g/km CO2 ten Amarok zajmuje wyjątkową pozycję wśród pickupów w segmencie samochodów z klasy 1 tony.

Z nową, automatyczną 8-biegową przekładnią Amarok jest pierwszym pickupem w swojej klasie z tego rodzaju skrzynią biegów. Dzięki dodatkowym stopniom przełożenia można było osiągnąć znacznie większy rozstaw między 1-szym a 8-mym biegiem, niż w konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów. Ma to bardzo pozytywne skutki: większy rozstaw biegów poprawia sprawność silnika TDI we wszystkich zakresach prędkości obrotowych, ponadto silnik jest wtedy oszczędniejszy, a jednocześnie bardziej dynamiczny.

Ósmy bieg jest biegiem „overdrive” o obniżonej prędkości obrotowej a tym samym mniejszym zużyciu paliwa. Pierwszy bieg jest skróconym biegiem do ruszania, przystosowanym do jazdy terenowej i holowania przyczepy. Dzięki temu Amarok z automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na wszystkie koła doskonale nadaje się do jazdy poza utwardzonymi drogami bez konieczności stosowania dodatkowej przekładni redukcyjnej.

Niskie prędkości obrotowe silnika mają korzystny wpływ także na komfort akustyczny. Aby możliwie jak najlepiej oddzielić układ napędowy od drgań silnika, zastosowano unowocześnione przetworniki momentu obrotowego ze zoptymalizowanymi tłumikami.
Aby w każdej fazie uzyskać płynną funkcję Start-Stop, przekładnia musi generować wystarczająco wysokie ciśnienie oleju, które zapewni bezpoślizgowe przeniesienie sił między poszczególnymi elementami. System został uzupełniony elektrycznie napędzaną pompą, która w fazie „Stop” silnika utrzymuje niezbędne ciśnienie oleju w układzie hydraulicznym.

Nowa technologia – w połączeniu z BlueMotion Technology, rekuperacją i oponami zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia – ma wyraźny wpływ na zużycie paliwa. Inaczej niż w porównywalnych modelach konkurencyjnych, spalanie Amaroka z automatyczną skrzynią biegów jest mniejsze, niż przy wariancie o mocy 120 kW i z przekładnią manualną. Amarok z automatyczną przekładnią zużywa tylko 7,6 litra na 100 kilometrów, co odpowiada emisji 199 g/km CO2, i jest najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie.

Połączenie nowej automatycznej skrzyni biegów z funkcją Start-Stop silnika jest nie tylko wyjątkową kombinacją, lecz także znacznie poprawia komfort. Kierowca nie musi nic zmieniać w sposobie jazdy: podczas postoju z wciśniętym hamulcem silnik wyłącza się, zwolnienie pedału hamulca powoduje natychmiastowe uruchomienie silnika.

Nowa automatyczna skrzynia biegów jest połączona ze stałym napędem na wszystkie koła i nowym silnikiem: 2.0 TDI biturbo o mocy 132 kW/180 KM. Silnik ten dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm i gwarantuje dobre osiągi oraz komfortową jazdę, także z przyczepą lub pełnym załadunkiem. Prędkość maksymalną 179 km/h Amarok osiąga na 7. biegu. Na przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h potrzebuje tylko 8,5 sekundy.

Komfort i wygoda są zagwarantowane także podczas holowania przyczepy lub dużego obciążenia skrzyni ładunkowej. Przy automatycznej skrzyni biegów dopuszczalna masa holowanej przez Amaroka przyczepy wynosi 3,2 tony (przy nachyleniu 12%), co jest najlepszą wartością wśród konkurencyjnych modeli.
Amaroka z podwójną kabiną we wszystkich trzech wersjach wyposażenia i z innowacyjnym, a zarazem mocnym, oszczędnym i komfortowym rozwiązaniem napędu będzie można zamawiać od stycznia 2012 roku.

CZYTAJ DALEJ  Camaro ZL1 Automatic - jeszcze szybszy

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *