Jednostka V8 z biturbo rozpędza pięciodrzwiowe coupé od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Na 100 km ten ośmiocylindrowy silnik wykorzystujący przy częściowym obciążeniu technologię Audi „cylinder on demand” zużywa średnio tylko 9,7 litra paliwa.
Duży udział w mogącej służyć za wzór efektywności ma lekkie nadwozie. Wykonane jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa waży o około 15 procent mniej, niż porównywalna karoseria stalowa. Elementem wykonanym w lekkiej konstrukcji jest między innymi długa pokrywa bagażnika, seryjnie otwierana elektrycznie. Pod nią znajduje się bagażnik o pojemności 535 litrów. Przy złożonych oparciach tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1390 litrów.
Przeniesienie napędu i zawieszenie
Za przeniesienie napędu w Audi S7 Sportback odpowiedzialna jest dynamiczna siedmiobiegowa przekładnia S tronic i stały napęd na wszystkie koła quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym i z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający elastycznie siły napędowe między tylne koła.
Adaptive air suspension jest w S7 Sportback seryjne, tak samo jak system dynamiki jazdy Audi drive select. Za 19-calowymi kołami kryją się duże, wentylowane hamulce tarczowe. Na ich matowo-czarnych zaciskach widnieje z przodu emblemat S7. Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe.
Jako elementy wyposażenia dodatkowego Audi oferuje 19- i 20-calowe koła oraz dynamiczną przekładnię kierowniczą, dostosowującą swoje przełożenie do prędkości jazdy.
Nadwozie i stylistyka
Nadwozie Audi S7 Sportback ma dynamiczny charakter. Długa maska silnika, długi rozstaw osi i krótkie zwisy tworzą perfekcyjne proporcje. Płaska, rozciągnięta linia dachu nadaje nadwoziu charakter coupé.
Przy dużej prędkości z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia stabilność jazdy.
Zauważalne, lecz nie nachalne detale świadczą o wyjątkowej pozycji, jaką mierzące 4980 milimetrów S7 Sportback zajmuje w swojej serii. Detale te można znaleźć w osłonie chłodnicy Singleframe, na przednim zderzaku, w lusterkach zewnętrznych, na progach, na tylnym zderzaku, dyfuzorze i końcówkach układu wydechowego. Do wyboru jest dziewięć kolorów lakieru, w tym krystaliczny niebieski Estoril i krystaliczny srebrny Prisma. Nadwozie zdobią emblematy „S” i „V8 T”.
Wnętrze
Także wnętrze S7 Sportback podkreśla sportowy charakter tego modelu. Widać go w wielu detalach, na przykład emblematach „S”, czerwonym pierścieniu wokół przycisku Start-Stop, aluminiowej listwie na dźwigni zmiany biegów oraz napisach S7 na oświetlonych listwach progowych. Podpórka pod lewą nogę kierowcy i pedały mają nakładki ze stali nierdzewnej, przyciski systemu MMI są aluminiowe.
Aplikacje dekoracyjne seryjnie wykonano z aluminium. Na życzenie dostępne są Carbon, drewno jesionowe oraz warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica rozdzielcza i siedzenia mogą mieć kolor czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa (kolor ten jest dostępny tylko dla tapicerki siedzeń). Jako pokrycie siedzeń oferowana jest seryjnie kombinacja skóry Perlnappa i Alcantary, opcjonalnie – skóra Milano i Valcona.
Seryjnie Audi wyposaża S7 Sportback w sportowe siedzenia „S” z regulacją głębokości i elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego. Alternatywnie dostępne są komfortowe siedzenia i siedzenia standardowe. Sportowe siedzenia mają wytłoczone logo S na oparciach.
Wyposażenie
Klienci odbiorą pierwsze S7 Sportback wiosną 2012 roku. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami dziennymi, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz wszechstronny system obsługi i audio MMI Radio plus.
Na życzenie S7 Sportback może być wyposażone w wiele dodatkowych elementów. Dostępne są wszystkie systemy wspierające kierowcę i Infotainment, w tym również telefon samochodowy online z Bluetooth, łączący S7 Sportback z Internetem.
źródło: Audi

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.