z solidnością samochodu będącego narzędziem pracy.
Niewielkie gabaryty zewnętrzne – długość 3,86 m, wysokość 1,72 m i szerokość 1,71 m – pozwalają łatwo poruszać się w każdym centrum miasta. Jednocześnie wygląd Fiorino zwraca na siebie uwagę – przede wszystkim dzięki dynamicznemu przodowi z dużymi zderzakami i bocznymi osłonami chroniącymi karoserię pojazdu przed uderzeniami. Opływowy kształt zderzaków łączy się z pokrywą silnika, dopasowaną do przedniej szyby samochodu tak precyzyjnie, że elementy te stanowią stylistyczną całość. Charakterystycznymi elementami przodu Fiorino są też duże reflektory, zharmonizowane ze stylem nadwozia.
Dynamiki dodaje też Fiorino opływowa linia boków. Boczne osłony oraz klamki przesuwnych drzwi (typu „kasetowego”, w pozycji pionowej) są wytrzymałe i solidne. W wersjach przeszklonych występuje jednolita powierzchnia szyb na równej wysokości, natomiast w wersjach nie przeszklonych ta sama przestrzeń jest całkowicie gładka. Dzięki temu umożliwia lepszą personalizację pojazdu za pomocą naklejek reklamowych.
Tylna część Fiorino wyróżnia się regularnymi liniami. Łatwość załadunku pojazdu zapewniają wyjątkowo niski próg, a także drzwi – tylne dwuskrzydłowe oraz boczne drzwi przesuwne, pełne lub przeszklone.
Nowy Fiorino jest samochodem nie tylko funkcjonalnym i solidnym. Jego urodę podkreśla szeroka gama kolorów nadwozia. Można je wybierać nie tylko wśród 10 odcieni podstawowych, ale także z długiej listy kolorów pozaseryjnych, przeznaczonych głównie dla klientów specjalnych. Do wykończenia wnętrza Fiorino opracowano dwa rodzaje tapicerek, w których wykorzystane zostały połączeniach różnych kolorów i tkanin.
Konstruując Fiorino, szczególną uwagę zwrócono na aerodynamikę pojazdu. Jest to bardzo ważny czynnik również dla samochodu dostawczego, mający wpływ na jego osiągi, zużycie paliwa, komfort akustyczny. Dlatego kształt auta został najpierw przeanalizowany poprzez symulacje komputerowe, a następnie poddany licznym testom w tunelu aerodynamicznym. Badania te dotyczyły również kształtu poszczególnych elementów samochodu, takich jak zewnętrzne lusterka czy przednie reflektory. To dzięki temu oraz zastosowaniu tylnego zintegrowanego spojlera uzyskano doskonały współczynnik aerodynamiczny równy CX=0,31 oraz świetny wynik dla przedniej strefy (SCx=0,828 m²), które stawiają Fiorino na szczycie tej kategorii pojazdów.
Obszerna i funkcjonalna przestrzeń ładunkowa
Pomimo kompaktowych gabarytów zewnętrznych, nowy Fiorino może się poszczycić przestronną częścią ładunkową, racjonalnie zaprojektowaną, o regularnych kształtach. Dzięki temu jest idealnym „kompanem do pracy”.
Pojemność przedziału ładunkowego wynosi 2,5 m³. Użytkownik Fiorino ma zatem do dyspozycji dużo przestrzeni. Można ją optymalnie wykorzystać, uwzględniając również długość wewnętrzną 1,523 m, Wymiary te, łącznie z ładownością 610 kg (wraz z kierowcą), sprawiają, iż Fiorino ustanawia nowy standard w swojej klasie.
Aby ułatwić operacje załadunku i rozładunku, w nowym Fiorino umieszczono próg załadunkowy na wysokości zaledwie 527 mm. Wygodniejszy dostęp do części ładunkowej umożliwiają też szerokie drzwi. Tylne są dwuskrzydłowe, asymetryczne, o minimalnej szerokości 1056 mm i maksymalnej 1140 mm. Ich wysokość wynosi natomiast 1040/1060mm (min./maks.). Wymiary bocznych drzwi przesuwnych są następujące: szerokość 570/644 mm (min./maks.) i wysokość 1041 mm.
Przednie drzwi do kabiny mają dwie pozycje otwarcia – pierwszą pozycję pośrednią ok. 60° i drugą, końcową 85°. Dzięki temu można wygodnie wsiadać do samochodu i wysiadać z niego. Tylne drzwi z asymetrycznymi skrzydłami (40/60) mają 4 punkty zamknięcia, w tym jeden środkowy. Dwa skrzydła otwierają się pod kątem 90°, zapewniając doskonały dostęp do części ładunkowej. Otwarcie może dojść do 180° dzięki pomysłowemu systemowi chowanych cięgien. Boczne drzwi przesuwne mają prowadnicę nośną w górnej części oraz prowadnicę przesuwu na poziomie środkowej części nadwozia. To praktyczne rozwiązanie, połączone z łatwym i wygodnym uchwytem klamki, zapewnia funkcjonalność, skuteczność i niezawodność.
Aby bezpiecznie przewozić towar, nowy Fiat Fiorino został wyposażony w solidne i praktyczne punkty kotwiczenia ładunku, zgodne z normą DIN 75410. Ochronę kierowcy przed ewentualnym przesunięciem się ładunku w stronę kabiny zapewnia stała przegroda z blachy lub, w zależności od wersji, przegroda z blachy z centralnie umieszczoną szybą).
Do oświetlenia części ładunkowej służy boczna lampa (na zamówienie dostępna jest również lampa wyjmowana, której można używać jako latarki z możliwością ładowania), zapalająca się automatycznie w momencie otwarcia drzwi, a jednocześnie wyposażona w wyłącznik czasowy, by uniknąć zbyt długiego czasu świecenia.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.