Jego wszechstronne, obszerne wnętrze umili wolny czas i rodzinne podróże. Pod maską znajduje się benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 40 kW (54 KM). Silniki te łącznie dostarczają moc 180 kW (245 KM). Średnie zużycie paliwa, mierzone w cyklu NEFZ, wynosi zaledwie 6,9 litra na 100 km. Stały napęd na cztery koła quattro oraz wygodny układ jezdny tworzą razem bezkonkurencyjne połączenie.
Konstruktorzy Audi Q5 hybrid quattro zwrócili szczególną uwagę na wydajność elektrycznego silnika. Ten dynamiczny SUV utrzymując prędkość 60 km/h, jest w stanie przejechać ok. trzy kilometry wykorzystując jedynie silnik elektryczny, który maksymalnie rozpędza samochód do 100 km/h.
Najnowszy model Audi to idealny samochód dla ludzi aktywnych – jest wydajny, dynamiczny, przestronny, wielofunkcyjny i komfortowy.
Proporcje. Audi Q5 hybrid quattro mierzy 4,63 metra długości i 1,90 metra szerokości, zaś jego wysokość wynosi tylko 1,63 metra, co świadczy o zachowaniu sportowych proporcji. Także dzięki niskiemu współczynnikowi oporu powietrza (zaledwie 0,32) wyznacza on nowe standardy w swojej klasie.
Wizualnie Audi Q5 hybrid quattro wyróżnia się umieszczonym po bokach i na pokrywie bagażnika napisie „Hybrid”, osłonie chłodnicy Singleframe w lśniącej czerni, ekskluzywnym lakierem srebrny Arktis, 19-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich w 10-ramiennej stylistyce oraz chromowanymi końcówkami rur wydechowych.
Na życzenie samochód można zamówić z reflektorami ksenonowymi wraz ze światłami do jazdy dziennej i tylnymi reflektorami w technice LED.
Wznoszące się linie boczne przykuwają uwagę; kontur dachu, zwieńczony płaskim relingiem, podkreśla typową dla samochodów Audi linię coupé. Zarówno pokrywa bagażnika, jak i maska silnika wykonane zostały z aluminium.
Duży rozstaw osi (2,81 m) zapewnia swobodę przestrzeni we wnętrzu samochodu. Siedzenia mają ergonomiczny kształt i można je regulować na wiele sposobów. Tylne siedzenia dają się nie tylko przesuwać, ale również ich oparcia w łatwy sposób składają się. Dzięki temu pojemność bagażnika wzrasta z 460 na 1 480 litrów. Akumulatory litowo-jonowe umieszczono w bezpiecznym miejscu – pod podłogą bagażnika, nie ograniczając w ten sposób jego pojemności.
Systemy bezpieczeństwa najwyższej klasy. Nadwozie Audi Q5 hybrid quattro składa się w dużej mierze z wysokowytrzymałych stalowych komponentów. Nie tylko obniżają one wagę pojazdu, ale poprawiają także bezpieczeństwo jazdy, sztywność karoserii oraz tłumienie drgań. Przednie siedzenia z ogranicznikami siły napięcia pasów bezpieczeństwa inteligentnie współpracują z poduszkami powietrznymi.
Wszystkie przewodzące prąd części należące do sieci wysokiego napięcia są oddzielone galwanicznie, zapewniając elektryczną izolację i brak połączenia z resztą samochodu. Dzięki temu nie ma niebezpieczeństwa porażenia prądem. Podczas uruchomienia poduszek powietrznych lub napięcia pasów bezpieczeństwa cały system wysokiego napięcia Audi Q5 hybrid quattro zostaje automatycznie wyłączony.
Wnętrze Audi Q5 hybrid quattro cechuje funkcjonalna, elegancka stylistyka Audi. Kokpit zaprojektowano z myślą o kierowcy, jego obsługa jest czysto intuicyjna. Nową tablicę wskaźników wyposażono we wskaźnik mocy, który na skali od 0 do 100 % pokazuje kierowcy aktualny stan naładowania akumulatorów. Oprócz tego wszystkie parametry samochodu wyświetlane są na ekranie systemu MMI.
Układ jezdny. Również układ jezdny podkreśla dynamiczny charakter Audi Q5 hybrid quattro. Zmniejszenie oporu powietrza osiągnięto poprzez obniżenie zawieszenia o 25 mm. Bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego sprawia, że manewry kierowcy są jeszcze bardziej precyzyjne. Oś przednia oraz tylna wykonane są w dużej mierze z aluminium, a znajdujące się pod spodem elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego przenosi impulsy z kierownicy bezpośrednio na koła. Hamulce 17-calowe zapewniają dużą siłę hamowania. Obręcze 19-calowe ze stopu metali lekkich z oponami 255/35 montowane są seryjnie.
Na życzenie dostępne są również obręcze o średnicy 20 cali.
Hybrydowego SUV-a Audi prowadzi się ze sportową precyzją, niebywale stabilnie, a zarazem komfortowo. Przejście z napędu elektrycznego na spalinowy następuje prawie niezauważalnie. System ESP został wzbogacony o nowe funkcje, oferowane obecnie jedynie przez Audi. Dzięki odpowiednim czujnikom system ESP wykrywa teraz czy zamontowano bagażnik dachowy, który przesuwa punkt ciężkości samochodu. Maksymalne obciążenie dachu wynosi 75 kg. W takiej sytuacji system ESP uaktywnia się trochę wcześniej, co czyni go jeszcze bardziej skutecznym.
Montowany seryjnie asystent zjazdu zapewnia bezpieczne zjeżdżanie ze stromych wzniesień, utrzymując stałą prędkość poniżej 30 km/h.
Systemy ESP i ABS wyposażone zostały w nowe funkcje przeznaczone do jazdy terenowej. W terenie system ESP czuwa nad zapewnieniem maksymalnej przyczepności. Zaś system ABS automatycznie rozpoznaje rodzaj nawierzchni i w zależności czy jest to piasek lub żwir, odpowiednio się do niej dostosowuje.
Nowy SUV Audi jest bogato wyposażony – m. in. klimatyzacja, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz system nawigacji satelitarnej MMI® Navigation plus ze wskaźnikiem mocy akumulatorów i systemem nagłaśniający Audi Sound System są dostępne w wersji podstawowej. MMI® Navigation plus z dyskiem twardym i czytnikiem płyt DVD w połączeniu z telefonem samochodowym online z Bluetooth oferuje dostęp do zdjęć map pochodzących z Google Earth oraz korzystanie z wielu innych funkcji online. Umożliwia to również bezprzewodowy dostęp do internetu w technologii WiFi i podłączenie w ten sposób innych urządzeń peryferyjnych.
Opcjonalny cyfrowy odbiornik radiowy lub złącze do iPoda czy też odtwarzacza MP3 tworzą perfekcyjną symbiozę z profesjonalnym systemem nagłaśniającym duńskiej firmy Bang & Olufsen.
Systemy bezpieczeństwa: luksus najwyższej klasy. Audi Q5 hybrid quattro wyposażany jest na życzenie w nowoczesne systemy najwyższej klasy, sprawiające, że jazda staje się jeszcze bardziej swobodna i ekscytująca. Audi parking system advanced dzięki tylnej kamerze ułatwia manewrowanie samochodem podczas parkowania, Audi lane assist pomaga utrzymać tor jazdy, zaś Audi side assist ostrzega przed potencjalnymi zagrożeniami ze strony innych pojazdów podczas zmiany pasa ruchu.
Również inne elementy wyposażenia świadczą o wysokiej jakości modelu Audi Q5. Są to m. in. kluczyk komfortowy automatycznie otwierający drzwi, duży panoramiczny szklany dach, komfortowa klimatyzacja 3-strefowa, rolety przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych oraz dynamiczne reflektory adaptive light doświetlające zakręt. Asystent świateł drogowych automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania, zaś przednie siedzenia mogą zostać wyposażone w funkcję ogrzewania i wentylacji.
Podsumowanie. Audi Q5 hybrid quattro
Nadwozie
- długość 4 629 milimetrów, szerokość 1 898 milimetrów, wysokość 1 625 milimetrów
- dynamiczne proporcje, najlepszy współczynnik oporu powietrza w swojej klasie (0,32)
Bagażnik
- pojemność bagażnika od 460 do 1 480 litrów
- wiele praktycznych rozwiązań (np. do przewozu sprzętu sportowego), przesuwane siedzenia tylne (seryjnie) oraz dostępne w ramach wyposażenia dodatkowego składane siedzenie pasażera
Wnętrze
- szeroki rozstaw kół (2 812 milimetrów), przestronne wnętrze, dużo schowków
- intuicyjna obsługa, dopracowany system MMI®
- bardzo wysoki poziom biernego bezpieczeństwa
Napęd
- napęd hybrydowy o wysokiej mocy całkowitej 180 kW (245 KM) otrzymanej dzięki połączeniu benzynowego silnika 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnika elektrycznego o mocy 40 kW (54 KM); łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm
- niskie średnie zużycie paliwa: 6,9 litra na 100 km; niska emisja CO2: 159 g/km
- benzynowy silnik 2.0 TFSI z bezpośrednim wtryskiem, turbosprężarką i systemem sterowania zaworami AVS
Układ jezdny
- przesunięta do przodu oś przednia
- asystent zjazdu w wyposażeniu podstawowym
Wyposażenie:
- klimatyzacja oraz system nagłaśniający Audi Sound System montowane seryjnie
- dostępne nowoczesne systemy wspomagające kierowcę
- dostępny w ramach wyposażenia dodatkowego panoramiczny dach szklany
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.