Nowy Opel Antara

łączy w sobie cechy sportowo-terenowe z wartościami użytkowymi i miejskim szykiem.

Całkowicie zmieniona oferta jednostek napędowych składająca się z dwóch silników diesla jednej wersji benzynowej spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 5 i gwarantuje lepsze osiągi przy znacząco zredukowanym poziomie zużycia paliwa i emisji spalin. Od podstaw opracowano również dwie zupełnie nowe skrzynie biegów – sześciobiegową manualną i automatyczną.

Silnik 2.2 CDTI dostępny jest w wersjach o dwóch poziomach mocy. Wyjściowa jednostka o mocy 120 kW/163 KM pozwala na uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego równego 350 Nm i dostępna jest z napędem na przednie lub wszystkie koła oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Przy zużyciu paliwa na poziomie 6,3 l/100 km (CO2: 167 g/km), przyspieszeniu od 0 do 100 km/h. w ciągu 9,9s oraz prędkości maksymalnej wynoszącej 189 km/h. (wszystkie dane dotyczą wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów), układ napędowy zapewnia zrównoważone połączenie ekonomiczności i dynamiki.

Najlepszy z dostępnych w ofercie silnik diesla o mocy 135 kW/184 KM (maksymalny moment obrotowy 400 Nm) standardowo montowany jest w wersji z napędem na wszystkie koła. Dostępny on jest z obiema wersjami skrzyni biegów i może pochwalić się swoimi osiągami (przyspieszenie od 0 do 100 km/h. w ciągu 9,6s, prędkość maksymalna 200 km/h). Jednocześnie silnik ten poszczycić się może wysoką ekonomicznością i poszanowaniem dla środowiska dzięki średniemu poziomowi zużycia paliwa wynoszącemu 6,6 l/100 km i poziomie emisji CO2 rzędu 175 g/km.

Alternatywą dla silników diesla jest silnik benzynowy 2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępny w wersji z napędem na przednie koła oraz manualną skrzynią biegów lub w wersji z napędem na wszystkie koła i manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h. w ciągu 10,5s, prędkość maksymalna wynosząca 190 km/h., zużycie paliwa na poziomie 8,8 l/km oraz poziom emisji CO2 wynoszący 206 g/km (wersja z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła) nie pozostawiają właściwie niczego do życzenia.

Inteligentny napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem mocy

Zastosowany w Oplu Antara elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła łączy w sobie zalety napędu na koła przednie, np. niskie zużycie paliwa, z zaletami trakcyjnymi napędu pojazdu na wszystkie koła. Choć zasadniczo silnik napędza koła przednie, to panujące na drodze warunki są nieustannie monitorowane przez elektroniczny system kontroli.

W przypadku nieodpowiedniej trakcji zagrażającej poślizgiem osi przedniej system niezauważalnie rozkłada moc. W zależności od sytuacji panującej na drodze oraz warunkach zewnętrznych moc rozkładana jest w zakresie od 100% na koła przednie do 50% na oś przednią i oś tylną.

Nowe, udoskonalone podwozie o dynamicznym charakterze

Do dynamicznych silników w unowocześnionym Oplu Antara dopasowano obecnie również zupełnie nowe, zmodyfikowane podwozie łączące w sobie przyjemność prowadzenia ze zwrotnością i komfortem jazdy. Uzależnione od prędkości wspomaganie układu kierowniczego również udoskonalono, co pozwala na jeszcze bardziej bezpośrednie „wyczucie” drogi.

Udoskonalenia podwozia i elementów bezpieczeństwa aktywnego obejmują: układ ABS oraz montowany standardowo układ Hill Start Assist (HSA), który zapobiega staczaniu się pojazdu podczas ruszania na wzniesieniach. W zależności od wersji modelu i wyposażenia uzupełnieniem udoskonalonych właściwości jezdnych i przykuwającego wzrok wyglądu sportowego crossovera są 17-, 18- i 19-calowe obręcze ze stopów metali lekkich.

Odświeżona stylistyka o wyraźnej osobowości marki

Wyrazisty design nadwozia nowego Opla Antara obejmuje przeprojektowany grill przedni z chromowaną obudową, charakterystyczną dla marki chromowaną poprzeczką oraz typowo dla Opla zarysowanym logo. Szykowny crossover może się również poszczycić nowymi reflektorami przeciwmgielnymi, światłami tylnymi o nowej grafice oraz doskonale widocznym panelem ochronnym z przodu i z tyłu.

W odświeżonym wnętrzu znaleźć można nowe, ekskluzywne wykończenia i tapicerkę, panel instrumentów o nowej grafice, przeprojektowaną konsolę centralną z dodatkowymi schowkami oraz eleganckie, opcjonalne wykończenie skórą w wersji Light Titanium. Ulepszone elementy zapewniające bezpieczeństwo i komfort jazdy obejmują elektryczny hamulec postojowy, wskaźnik manualnej zmiany biegu w wersji z automatyczną skrzynią biegów, funkcję automatycznej dezaktywacji przednich i bocznych poduszek powietrznych po stronie pasażera pozwalającą na zamontowanie fotelika dla dziecka, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki siły napięcia pasów z przodu, jak również zestaw do naprawy opon.

Silna alternatywa w europejskim segmencie średniej wielkości SUV

Dzięki atrakcyjnemu wyglądowi, najnowocześniejszym jednostkom napędowym, aktywnej regulacji podwozia i ekskluzywnemu wnętrzu Opel Antara stanowi w swoim segmencie silnego konkurenta. Ten sportowy crossover gwarantuje również doskonały stosunek wartości do ceny: model z silnikiem benzynowym 123 kW/167 KM 2.4 ECOTEC w wersji Selection z napędem na przednie koła z podstawowym wyposażeniem jest bardzo przystępny i wynosi 26 780 euro (cena na rynku Niemieckim).

Pełne unowocześnienie Antary jest przykładem realizowanej przez Opla strategii związanej ze zwróceniem większej uwagi na dotychczasowe tradycje, potencjał i wiedzę specjalistyczną oraz odświeżenie ich dzięki atrakcyjnym produktom. W tym przypadku tradycja wynika z modelu Frontera wytwarzanego w latach 1991-2003, przy czym udoskonalona Antara wyznacza nowy początek. Segment pojazdów typu SUV i crossover odgrywać będzie coraz ważniejszą rolę w ofercie produktowej marki, której celem jest umocnienie pozycji Opla na europejskim rynku motoryzacyjnym. Kolejnym krokiem w tym kierunku jest kompaktowy SUV planowany na rok 2012.

Związana z modelem Antara europejska strategia rynkowa przewiduje sprzedaż ponad 15 000 egzemplarzy w premierowym roku 2011; w dalszym okresie sprzedaż roczna planowana jest na poziomie 20 000 egzemplarzy. Oczekuje się, iż około 80% sprzedaży realizowane będzie na rynku brytyjskim, niemieckim, włoskim i rosyjskim. Przewiduje się, że wersja z silnikiem diesla o mocy 163 KM sprzedawać się będzie najlepiej i stanowić około 75% sprzedaży ogółem.

CZYTAJ DALEJ  Nissan NV200 jako taxi w Barcelonie

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *