Opel Insignia OPC Unlimited

teraz dostępny jest również w wersji ‘Unlimited’, w której usunięte zostało ograniczenie prędkości maksymalnej. Jest to najlepszy obecnie model w ofercie Opla – z napędem na cztery koła w standardzie, który w pełni wykorzystuje dynamiczny potencjał pojazdu, oferując prędkości aż do 270 km/h (w wersji sedan z manualną skrzynią biegów).

„Jest to nasza odpowiedź na kierowane do nas często życzenia klientów”- mówi  Alain Visser, vice prezes Opel AG odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i usługi posprzedażne. “Nabywcy modelu Insignia OPC są na ogół doświadczonymi i odpowiedzialnymi kierowcami, którzy pragną cieszyć się jazdą, podczas której wykorzystywane są wszystkie możliwości techniczne auta.”

Opla Insignia OPC ‘Unlimited’ wizualnie wyróżnia niebieskie logo Brembo oraz nowa stylistyka obrotomierza i licznika prędkości. Planowana jest również specjalna edycja samochodu obklejonego czarną, matową folią.

Flagowy model w ofercie Opla dostępny jest z 6 biegową, manualną skrzynią biegów w trzech wersjach nadwozia. Klient może wybrać czterodrzwiową wersję sedan, pięciodrzwiowy hatchback oraz Sports Tourer OPC kombi, który dwa razy zdobył miano  “Sportowego Samochodu Roku” (w 2009 i 2010) w rankingu niemieckiego magazynu  “AutoBild Samochody Sportowe”.

W skład pakietu dla kupującego wersję ‘Unlimited’ wchodzi kurs bezpiecznej jazdy OPC na torze testowym Opla w Dudenhofen. Świeżo upieczeni właściciele tego modelu, pracując pod okiem doświadczonych kierowców wyścigowych, nauczą się jak wykorzystywać dynamiczny potencjał swojego samochodu w sposób pewny i bezpieczny. Patronat nad kursem objął ambasador marki Opel Joachim Winkelhock.

Właściwości jezdne nowego wariantu ‘Unlimited’ są identyczne jak w przypadku wariantu z ograniczoną prędkością, jedyną różnicą jest większa prędkość maksymalna dla wersji “Unlimited”.  Insignia OPC przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie od 6.0 do 6.6s, w zależności od rodzaju nadwozia i skrzyni zmiany biegów. W cyklu mieszanym zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą od  10.6 l/100 km i 249 g/km do 11.0l/100 km i 259 g/km.

Opcja alternatywna powertrain: nowa 6 biegowa automatyczna skrzynia zmiany biegów

Nowa 6 biegowa automatyczna skrzynia biegów łączy w sobie sportową dynamikę i komfort jazdy odpowiadające najwyższym standardom. Jest to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnej, manualnie obsługiwanej skrzyni biegów. Oprócz funkcji automatycznej, jest również funkcja umożliwiająca zmianę trybu na manualny – z opcją zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. System kontrolny transmisji w modelu Insignia OPC połączony jest z mechatronicznym podwoziem FlexRide. Oprócz standardowego ustawienia najlepszego w codziennej eksploatacji napędu, któryzapewnia zbalansowany rozkład siły na cztery koła, dostępne są jeszcze dwa inne tryby. Tryb ‘Sport’ oferuje większą zwinność i szybszą reakcję pojazdu, natomiast w trybie ‘OPC’ kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie, twarde i bezkompromisowo dynamiczne. Charakterystyka przełożeń automatycznej skrzyni biegów modelu OPC zmodyfikowana została pod kątem zapewnienia jeszcze większej przyjemności z jazdy; a w trybie standardowym i sportowym dostosowuje się ona do warunków panujących na drodze.

Insignia OPC wyposażona jest w innowacyjny system Adaptive 4×4, który zapewnia precyzję w obsłudze, maksymalną stabilność oraz pełne wykorzystanie dostępnej trakcji.  System ten wykorzystuje sportowy dyferencjał z wielodyskowym sprzęgłem hydraulicznym typu Haldex oraz elektroniczny centralny i tylny, ograniczony mechanizm różnicowy (eLSD).

Podobnie jak wszystkie modele Opel Performance, model Insignia OPC ‘Unlimited’ został poddany specjalnemu programowi testowemu OPC na długości 10 000 km. Test ten potwierdził precyzję dostrojenia i długą wytrzymałość pojazdu w najsurowszych możliwych warunkach na torze Nürburgring Nordschleife. Całkowite przeciążenie pojazdu podczas trwania testu oceniono na poziom 18, co odpowiada przejechaniu 180 000 km w normalnych warunkach.

CZYTAJ DALEJ  SEAT uatrakcyjnia ofertę

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *