proponując wiele nowości, które umocnią pozycję Fiata Fiorino w segmencie małych vanów.
Nowości jest wiele i dotyczą silników, tablicy rozdzielczej, tapicerek, kolorów nadwozia i innych elementów.
Od początku września w Fiorino będą dostępne zespoły napędowe z homologacją Euro 5 we wszystkich silnikach diesla z urządzeniem wtryskowym Multijet drugiej generacji, seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych, system Start&Stop i opcjonalnie w tempomat.
Gama jednostek napędowych wzbogaci się o nowy silnik 1.3 Multijet o mocy 95 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, z turbiną o zmiennej geometrii, która pozwala na zoptymalizowanie osiągów i spalania. Przy zwiększeniu mocy i momentu obrotowego, spalanie i emisję CO2 udało utrzymać się na tym samym poziomie, co w wersji z silnikiem 1.3 75 KM (tzn. 4,3 l/100 km i 1050 km zasięgu w cyklu NEDC), przy emisji CO2 wynoszącej tylko 113 g/km. Silnik Multijet Euro 5 (75 i 95 KM) jest dostępny z systemem „Speed Block / Blokada Prędkości” stworzony, aby zaspokoić specyficzne potrzeby klientów flotowych. Jest to specjalny system blokujący prędkość maksymalną na jednym z 4 dostępnych poziomów (90 lub 100 lub 110 lub 130 km/h). Przyczynia się tym samym do ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia bezpieczeństwa.
Gamę silników Euro 5 uzupełnia jednostka benzynowa 1.4 8v o mocy 73 KM oraz 1.4 8v Natural Power o mocy 70 KM o podwójnym zasilaniu benzyna/metan (314km zasięgu na zbiorniku z gazem i jedyne 114 g/km emisji CO2). Pozostaje także dostępny w gamie silnik 1.3 Multijet o mocy 75 KM Euro 4, który można rejestrować jeszcze przez cały przyszły rok. Zostały także odnowione kolory tablicy rozdzielczej, obić wewnątrz (czarne dla wszystkich wersji wyposażenia), tapicerki (elementy niebieskie lub czerwone na czarnym tle) i została rozszerzona oferta wyposażenia dodatkowego, jak np. przystosowanie do montażu Blue&Me TomTom na tablicy rozdzielczej, dodatkowe gniazdko w przestrzeni ładunkowej, obręcze z lekkich stopów 15″ czy tempomat.
Fiorino model 2011 będzie dostępny także w wersji Adventure z systemem Traction+ (elektroniczna „szpera”) i silnikiem 1.3 Multijet, przeznaczonej dla tych, którzy mają potrzebę poruszania się po trudnych terenach o słabej przyczepności, przy jednoczesnym zachowaniu racjonalności i ekonomiczności cechującej ten produkt.
Fiorino w wersji na rok 2011, którego cena netto w Polsce zaczyna się od 35 950 zł netto, potwierdza swoją pozycję zwycięskiego produktu stworzonego na bazie prostego, ale jednocześnie rewolucyjnego konceptu, będącego w stanie zaspokoić różnorodne wymagania w zakresie mobilności, funkcjonalności i wszechstronności wyróżniające go spośród samochodów w jego kategorii.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.