Mazda3 MPS kosztuje 116 900 zł brutto. Klienci mają do wyboru cztery kolory nadwozia: czarny Black Mica, Aluminium Metallic, czerwony Velocity Red Mica i biały Crystal White Pearl Mica.
Lista wyposażenia Mazdy3 MPS jest bardzo bogata i obejmuje:
- ABS z układem elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD oraz układem awaryjnego hamowania EBA,
- Układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy DSC z elektronicznym układem kontroli trakcji TCS
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Poduszki powietrzne przednie, boczne, kurtyny
- System monitorowania tyłu pojazdu (RVM)
- System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS)
- Biksenony z adaptacyjnym systemem świateł przednich (AFS), tylne światła LED
- Przednie światła przeciwmgielne
- Audio BOSE; zmieniarka na 6 CD; 10głośników
- Zestaw Bluetooth
- Sportowe przednie fotele, tapicerka częściowo skórzana z wstawkami i przeszyciami w kolorze czerwonym,
- Podgrzewane fotele przednie
- Zestaw Sports Appearance Pack (sportowa krata wlotu powietrza do chłodnicy, spojlery boczne oraz tylny dachowy, wlot powietrza na masce)
- Zaawansowany system zdalnego otwierania typu SmartCard z przyciskiem do uruchamiania silnika
- Interaktywny system oświetleniowy (ILC)
- Podgrzewana szyba przednia
- Tempomat
- Czujniki parkowania (tył)
- Czujnik deszczu oraz zmierzchu
- Fotochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Felgi aluminiowe 18”
- Przyciemniane szyby: tylna oraz tylne boczne
- Skórzana kierownica oraz gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowe pedały
- Dwie rury wydechowe
- Alarm przeciwwłamaniowy
- Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID)
Dopłata za lakier wynosi 1 900 zł.
Mazda3 MPS to jeden z najmocniejszych na świecie przednionapędowych samochodów kompaktowych. Wyróżnia się rozwiązaniami stylizacyjnymi zastrzeżonymi dla tego modelu, jak wlot powietrza na pokrywie komory silnikowej, większy tylny spojler typu „lotka” i szersze opony. Wnętrze zostało zmienione tak, by podkreślić wrażenie samochodu sportowego klasy wyższej. Mazda3 MPS przejmuje z modelu poprzedniej generacji benzynowy turbodoładowany silnik MZR 2,3 litra DISI (z wtryskiem bezpośrednim) o mocy 191 kW/260 KM przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 380 Nm przy 3000 obr./min. Silnik został unowocześniony tak, by zmniejszyć zużycie paliwa o ok. pół litra na 100 km. Emituje także mniej szkodliwych składników w spalinach dzięki pierwszemu na świecie katalizatorowi wykonanemu z użyciem nanotechnologii pojedynczych cząstek. Ten model ma sztywniejszą strukturę nadwozia, nowo opracowane opony i zmieniony układ kierowniczy, tak by prowadzić się jeszcze pewniej. Przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 6,1 sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h.
źródło: Mazda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.