Hyundai i30, zaprojektowany i produkowany w Europie model reprezentujący segment C, umacnia status wiodącego modelu sprzedażowego koreańskiego producenta.
W ubiegłym miesiącu globalna sprzedaż rodzinnego i30 przekroczyła 500 000 sztuk w tym 200 000 w Europie. Ten sukces jest świadectwem wysokiej jakości i wszechstronności i30, który potwierdza jego mocną pozycję w segmencie aut kompaktowych.
i30 w wersji hatchback i kombi, dominuje w europejskich rankingach sprzedaży Hyundaia od momentu jego wprowadzenia na rynek latem 2007r., kiedy zaczęto sprowadzać samochód z koreańskiej fabryki w Ulsan. Od czasu otwarcia pierwszej europejskiej fabryki Hyundaia w czeskich Nošovicach w listopadzie 2008 roku, Hyundai sprzedał ponad 150 000 ‘europejskich’ wersji i30.
„i30 będzie wkrótce obchodzić swoje trzecie urodziny, ale uważamy, że nie straci on na popularności zwłaszcza teraz, gdy w całej Europie pojawia się w nowej odsłonie pod nazwą i30u” powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe. „Nowy i30 oferuje szeroką gamę cech i korzyści, w tym przełomowy pakiet ubezpieczeniowy określany jako ‘Triple 5’.
‘Triple 5’ jest wyjątkowym programem ubezpieczeniowym stworzonym z myślą o komforcie Klienta, a oznacza 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat kontroli stanu pojazdu oraz 5 lat assistance”.
Poziom sprzedaży modelu i30 jest prawdziwie imponujący. Aby oddać wielkość skali można powiedzieć, że gdyby ustawić wszystkie sprzedane do tej pory samochody zderzak przy zderzaku, dwukrotnie pokryłyby one dystans pomiędzy Nošovicami, gdzie produkowany jest i30 a Genewą, gdzie w 2007 odbyła się jego oficjalna premiera.
Z kolei 500 000 samochodów i30 ułożone jeden na drugim, utworzyłyby wierzę 154 razy wyższą niż szczyt Mont Blanc.
źródło: Hyundai
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.