SEAT Sport Polska

  • Obiecująca czasówka Lisowskiego
  • Pierwsze punkty Pachury
  • Prezentacja całego zespołu – 26 czerwca, tor Poznań


Niemiecki tor Eurospeedway Lausitz gościł w ubiegły weekend trzecią eliminację DTM, czyli Deutsche Tourenwagen Masters. Tak jak to ma miejsce w większości rund w ramach zawodów DTM odbyły się wyścigi innych serii. Wśród nich mogliśmy przyglądać się zmaganiom w pucharze SEAT Leon Supercopa Deutschland – czołowej europejskiej serii wyścigów samochodów turystycznych. W Lausitz oglądaliśmy w akcji dwóch zawodników zespołu SEAT Sport Polska: Mateusza Lisowskiego oraz Patryka Pachurę. Dla pierwszego z wymienionych był to debiut w wyścigu na tym torze. Z kolei jego kolega z teamu startował już w ostatnich latach Supercopą na tym obiekcie.

 

Przyblokowany Lisowski
Trzeci tegoroczny wyścig Supercopy zgromadził na starcie 19 zawodników. Po piątkowym treningu wolnym, w sobotni poranek rozegrano kwalifikacje. Najszybszym z dwójki Polaków był Lisowski – 12. w ostatecznym rozrachunku. Strata reprezentanta SEAT Sport Polska do zwycięzcy czasówki – Thomasa Marschalla była niewielka, bo wynosząca jedynie niecałe 0,5 sekundy. Lisowskiego z pewnością mógł znaleźć się w pierwszej piątce, niestety przyblokowany na szybkim okrążeniu przed Petra Fulina, stracił cenne ułamki sekund. Pachura z kolei zmagał się ze znalezieniem prawidłowych set’upów na pierwszy wyścig. 17. lokata w kwalifikacjach nie podłamała jednak kierowcy z Poznania, co zresztą pokazał pierwszy sobotni wyścig.

Po prostu pech
Do drugiego wyścigu weekendu z wyższego pola startował Pachura. Dziesiąte miejsce w pierwszym wyścigu i tym samym piąta linia startowa w drugim, dawały szanse na znaczną zdobycz punktową. Do czterech okrążeń przed końcem wyścigu wszystko przebiegało po myśli zawodnika SEAT Sport. Pachura jechał na pewnej 8. pozycji z perspektywami ataku na zajmowaną przez Petra Fulina siódmą lokatę. Niestety awaria silnika przekreśliła te nadzieje. Co gorsza, Pachura musiał przedwcześnie zakończyć walkę. Drugi z zawodników SEAT Sport Polska po nieukończonym pierwszym biegu, w drugim już na pierwszym zakręcie toru w Lausitz zaliczył niezawiniony kontakt z Peterem Scharmachem. Poza stratą odrobionej po starcie pozycji, w samochodzie zawodnika z Polski doszło do przestawienia geometrii. Lisowski do końca biegu musiał walczyć więc nie z rywalami, a źle prowadzącym się autem. Efekt: 14. pozycja na mecie wyścigu.

Prezentacja zespołu w czerwcu
Teraz przed kierowcami biorącymi udział w niemieckim cyklu SEAT Leon Supercopa miesięczna przerwa w startach. Kolejna runda tego pucharu odbędzie się w dniach 2-4 lipca na torze Norisring Nurnberg. Wyścig SEAT-ów, tak jak na Eurospeedway Lausitz, rozegrany zostanie w ramach weekendu DTM. Wcześniej, bo 26 czerwca na torze Poznań w trakcie trwania II rundy Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski odbędzie się oficjalna prezentacja zespołu SEAT Sport Polska.

CZYTAJ DALEJ  SKODA na Motor Show w Poznaniu!

Powiedzieli po zawodach:
Mateusz Lisowski: – To był bez wątpienia jeden z bardziej pechowych wyścigowych weekendów w mojej karierze. Na początku każdego z dwóch biegów zaliczałem kontakt z rywalami. Każdy z nich nadwyrężał mocno mój samochód i przekreślał szanse na wynik. W sobotę w ogólnie nie dojechałem do mety, w niedzielę się udało, ale marna to dla mnie pociecha. Dobrze wystartowałem, lecz jednego rywala postawiło i musiałem uciekać na trawę. Doszło pomiędzy nami do kontaktu właśnie ten „strzał” o wszystkim zadecydował. Patryk też miał pecha. Nie pozostaje nam nic innego jak podnieść się po tym weekendzie, przygotować dobrze SEAT-y i powalczyć na Norisringu. Będzie to mój debiut na tym obiekcie.

Patryk Pachura: –Taki jest motorsport. Do momentu awarii jechałem dobrym tempem, odpowiadającym ścisłej czołówce wyścigu. Zostawiłem sobie nawet rezerwę w oponach na ostatnie okrążenia, aby powalczyć o siódme miejsce z Fulinem. W porównaniu z sobotą set up był już zdecydowanie lepszy. Szkoda, bo straciłem dzisiaj kilka punktów do klasyfikacji generalnej. Są jeszcze duże rezerwy w ustawieniu samochodu i mam nadzieję, że uda nam się je „wykrzesać” przed wyścigiem na Norisring. Teraz planujemy zorganizować sesję testową i tam popracujemy nad naszymi autami. Nie wyobrażamy sobie, aby kolejne starty moje i Mateusza miały tak wyglądać. Nasze plany są ambitne i chcemy je konsekwentnie realizować.

III runda SEAT Leon Supercopa Deutschland – Eurospeedway Lausitz

Kwalifikacje
Mateusz Lisowski (nr. 18)
Miejsce: 12
czas: 1:34,060
strata do zwycięzcy: +0,655
liczba okr. 16

Patryk Pachura (nr. 21)
Miejsce: 17
czas: 1:34,394
strata do zwycięzcy: +0,989
liczba okr. 17

Wyścig 1
Patryk Pachura (nr. 21)
Miejsce: 10
czas: 30:42,783
strata do zwycięzcy: +32,407
najszybsze okrążenie: 1:35,655

Mateusz Lisowski (nr. 18)
Miejsce: nie ukończył

Wyścig 2
Mateusz Lisowski (nr. 18)
Miejsce: 14
czas: 30:46,347
strata do zwycięzcy: +25,991
najszybsze okrążenie: 1:35,784

Patryk Pachura (nr. 21)
Miejsce: nie ukończył

CZYTAJ DALEJ  Inicjatywa LPG Opla

 

źródło: Seat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *