FIAT w peletonie 66. Tour de Pologne

Fiat jeździ z „tourem” od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku.

Fiat to najbardziej lojalny partner wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy.

Tour de Pologne to największe przedsięwzięcie w polskim sporcie pod względem logistyki. Spójrzmy na wyścig poprzez pryzmat kilku istotnych danych:

  • 1 Główna Nagroda – Fiat 500 dla zwycięzcy 66. Tour de Pologne
  • 13 miast – starty i mety poszczególnych etapów
  • 15 premii lotnych
  • 20 premii górskich
  • 21 grup kolarskich w tym 18 najlepszych z UCI ProTeams
  • 168 kolarzy z ponad 40 krajów na świecie
  • 400 miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
  • 1200 osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
  • 1253 kilometry trasy wyścigu
  • ok. 2 000 000 publiczności na trasie wyścigu.


Do tych cyfr warto dodać liczbę 45. Tyle samochodów osobowych Fiat Auto Poland przeznaczył dla organizatorów tegorocznego wyścigu.

Na trasie zobaczymy zatem ekipy sędziowskie w Fiatach Croma oraz Bravo. Organizatorzy korzystają również z innych samochodów marki Fiat, jak Panda czy Grande Punto oraz z samochodów dostawczych Fiat Ducato, które umożliwiają sprawną logistykę i przewóz setek banerów, balonów i innych elementów reklamowych towarzyszących wyścigowi.

„Wisienką na torcie” tegorocznego wyścigu, będzie 16 Fiatów 500, w dwóch kolorach, 8 białych i 8 czerwonych, które będą eksponowane na metach każdego etapu wyścigu.

Dzięki staraniom Czesława Langa, Dyrektora Tour de Pologne, wyścig na stałe zagościł w kalendarzu UCI (Międzynarodowej Unii Kolarskiej).

Potwierdzeniem rangi imprezy jest udział 18 najlepszych drużyn kolarskich z UCI ProTeams i takie nazwiska jak Ivan Basso, Alessandro Ballan, Marcin Sapa oraz Sylwester Szmyd. Ten ostatni zapowiedział, że chce zostać pierwszym polskim kolarzem, który wygra wyścig ProTour i w konsekwencji zwyciężyć w 66. Tour de Pologne.

Tegoroczny „tour” podzielono na 7 etapów. Start już 2 sierpnia w Warszawie na Placu Trzech Krzyży. Kolejno peleton przejedzie m.in. przez Białystok, Lublin, Rzeszów, Krynicę-Zdrój, i Zakopane.

Wielki finał i zarazem meta ostatniego, siódmego etapu Tour de Pologne odbędzie się 8 sierpnia w Krakowie w Alei F. Focha.

W Krakowie poznamy zatem zwycięzcę klasyfikacji generalnej 66. Tour de Pologne, który odbierze kluczyki do nowego Fiata 500.
Trzymamy kciuki, aby tym razem klasyfikację generalną wygrał Polak, a zatem aby Fiat 500 pozostał w kraju, w którym został wyprodukowany.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *