Ma on za zadanie kontynuować sukces swojego poprzednika, Grande Punto, i dzięki kilku nowym funkcjom stać się punktem odniesienia w kwestii innowacji, bezpieczeństwa i stylu.
Jego nazwa „Evo” podkreśla ewolucję w projekcie samochodu, który potrafi zadowolić klientów mających coraz większe wymagania pod względem technologii, czerpania przyjemności z prowadzenia oraz poszanowania środowiska naturalnego.
Technologiczną doskonałość Punto Evo potwierdza przede wszystkim szeroki wybór silników zgodnych z normą Euro 5, nie wyłączając silnika drugiej generacji 1,3 MultiJet oraz 1,4 MultiAir – rewolucyjnej technologii opracowanej przez Fiat Powertrain Technologies, która stopniowo będzie stosowana we wszystkich silnikach Grupy Fiat. Obok tych nowoczesnych (i zarazem bardziej tradycyjnych) jednostek napędowych, dostępne są hybrydowe systemy metanu i LPG – oferowane na rynku włoskim, tworzące razem bezsprzecznie najbardziej kompletny i przyjazny środowisku asortyment silników w tym segmencie.
Poza obniżonym spalaniem i emisjami nowy Fiat Punto Evo oferuje system Start&Stop który czasowo wyłącza silnik, kiedy zatrzymujesz samochód. System Start&Stop jest standardowym wyposażeniem przy wszystkich nowych silnikach benzynowych i Diesla zgodnych z normą Euro 5.
Wewnątrz samochodu nowością jest system nawigacji Blue&Me-TomTom, którego praktyczny, kolorowy ekran dotykowy pozwala zarządzać połączeniami telefonicznymi, nawigacją satelitarną oraz wszystkimi informacjami potrzebnymi podczas prowadzenia samochodu, które pobierane są bezpośrednio z komputera pokładowego samochodu.
Fiat Punto Evo podnosi poprzeczkę w kwestii bezpieczeństwa, posiadając siedem poduszek powietrznych. Jest to jeden z niewielu samochodów w tej klasie posiadający poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy jako standardowe wyposażenie w każdej wersji wyposażenia. Oprócz znanych już systemów ABS, EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) i ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), mamy tutaj inne przydatne systemy, takie, jak system Hill Holder, który pomaga kierowcy podczas ruszania pod górę, utrzymując samochód przez kilka sekund w miejscu, aby nie zjechał on do tyłu, jak również przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, które włączają się w zależności od obrotu kierownicy. Ponadto Fiat Punto Evo jest jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki pracy wykonanej przez Fiat Centro Stile. Wykończenie wnętrza (deski rozdzielczej, siedzeń i wskaźników) zostało całkowicie zmienione, aby nadać mu bardziej luksusowy i elegancki wygląd, a samochód otrzymał nowy, przyciągający wzrok kształt.
Fiat Punto Evo będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy listopada. Ma on stać się wiodącym modelem na rynku europejskim w niezmiernie ważnym segmencie samochodów miejskich.
Prezentacja dla mediów na pokładzie lotniskowca Cavour
Prezentacja Fiata Punto Evo dla mediów międzynarodowych odbyła się na pokładzie lotniskowca Cavour, nowego okrętu flagowego Włoskiej Marynarki, który jest największą morską konstrukcją tego kraju od czasu wojny oraz największą inwestycją technologiczną Ministerstwa Obrony Włoch. Projekt budowy tego okrętu, znany jako NUM, rozpoczął się w listopadzie 2000 r. W ramach projektu połączone zostały siły Marynarki i państwowych zakładów stoczniowych Fincantieri oraz krajowego przemysłu obronnego w celu zastosowania najnowszych metod projektowych i konstrukcyjnych oraz opracowania zaawansowanych systemów. Owoc ich wspólnej pracy jest teraz symbolem światowego prestiżu dla całego włoskiego systemu militarnego i przemysłowego.
Zarówno lotniskowiec Cavour, jak i Punto Evo są symbolami Włoch i technologicznej doskonałości, reprezentującymi kulminację ewoluującego procesu, który obejmuje zaawansowane technologie i innowacyjne funkcje. Dlatego właśnie flagowy okręt stanowi idealny start dla samochodu, który ma zamiar znaleźć się w ścisłej czołówce pod względem nowoczesności silnika, dbałości o środowisko, bezpieczeństwa oraz stylu.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.