Citroën XM
samochód osobowy, klasy wyższej-średniej produkowany w latach 1989 - 2000. Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiową limuzynę i kombi (Break).
Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku 1990. Jako następca modelu CX również wyposażony był w zawieszenie hydropneumatyczne, lecz już drugiej generacji zwanej hydroaktywnym.
Najwięcej problemów w eksploatacji pojazdu sprawia zaprojektowana przez niemiecką firmę Bosch instalacja elektryczna, montowana w pierwszej (czyli przed 1994 rokiem) wersji tego modelu.
Auto produkowano w bardzo szerokiej gamie wyposażeniowej. Do XM można było domówić m.in. zawieszenie hydroaktywne z opcją SPORT, skórzaną lub zamszową tapicerkę, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację, telefon, dodatkową tylną szybę, przeciwdziałającą wychłodzeniu wnętrza po otwarciu bagażnika.
Producent oferował pięć śilników benzynowych oraz trzy diesle. Jednostki osiągały moc od 82 do 200 KM.