X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Przedsmak Nowego Volvo XC90

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-08-07
Strona główna -> Volvo -> XC90

Przedsmak Nowego Volvo XC90

Jak dotąd nowy XC90 jest owiany tajemnicą. O ile Szwedzi skrywają sylwetkę tego auta, bardzo otwarcie pokazują

jakie technologie znajdą się na jego pokładzie. Pod Goeteborgiem odbył się pokaz kilku systemów bezpieczeństwa, które pojawią się we flagowym skandynawskim SUV-ie.

Na potrzeby testu wykorzystano stary tor doświadczalny Volvo Car Group, zlokalizowany nieopodal fabryki Torslanda, około 15 km od Goeteborga. Na potrzeby pokazu, systemy przyszłości zostały zamontowane w obecnie produkowanych modelach: V40, XC60, S60, V60 i V70.

Układ wykrywania pieszych w warunkach nocnych. Według danych systemu STRADA (Swedish TRaffic Accident Data Acquisition) do 44 procent śmiertelnych wypadków wśród pieszych dochodzi nocą. W USA, w nocnych wypadkach ginie trzy do czterech razy więcej osób niż w dzień (dane instytutu VTI).

Jak przystało na lidera w dziedzinie bezpieczeństwa, koncern Volvo Cars pierwszy zastosował w swoich samochodach szereg technologii automatycznego hamowania w przypadku wykrycia zagrożenia. W 2006 roku pojawiła się pierwsza generacja systemu zwiększenia siły hamowania, w 2010 do aut Volvo trafił układ wykrywania pieszych połączony z pełnym hamowaniem; wreszcie w 2013 roku zaprezentowany został system wykrywania pieszych i rowerzystów.

Dziś Volvo Cars zademonstrowało kolejną nowość – czyli generację wymienionych wyżej systemów przystosowanych do warunków nocnych. Dotyczy to systemów wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów.

„Współcześnie stosowane kamery radzą sobie o świcie i o zmroku, gorzej jest w całkowitych ciemnościach. Problem znika przy zastosowaniu nowej kamery – szybszej i bardziej czułej, z zaawansowaną kontrolą ekspozycji” – powiedział Thomas Broberg.

O skuteczności systemu można się było przekonać w tunelu wydrążonym w skale, który niegdyś służył myśliwcom jako pas rozbiegowy i hangar. Podczas wolnej jazdy w egipskich ciemnościach przed autem wyłaniał się manekin. Samochód za każdym razem bezbłędnie hamował przed manekinem. Nowa technologia  będzie dostępna w nowym modelu Volvo XC90, pod koniec 2014 roku.

Wykrywanie dużych zwierząt. W Polsce wypadki z udziałem łosi i innych dużych zwierząt stanowią to problem marginalny. W Kanadzie każdego roku w konsekwencji podobnych zdarzeń zniszczeniu ulega około 40 tysięcy pojazdów. W 2012 roku w Szwecji odnotowano 49 tysięcy wypadków z udziałem zwierząt – sześć tysięcy z nich to zderzenia z łosiem. Konsekwencje takiej kolizji mogą być dla kierowcy i pasażera bardzo poważne. Środek ciężkości łosia znajduje się bardzo wysoko. Ważące kilkaset kilogramów zwierzę wpada do kabiny przez przednią szybę.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze