X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Przednia poduszka powietrzna umieszczona centralnie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-10-05
Strona główna -> Chevrolet

Poduszka powietrzna umieszczona centralnie

General Motors wprowadzi pierwszą w branży motoryzacyjnej przednią poduszkę powietrzną umieszczoną centralnie,

która w przypadku uderzenia przez inny pojazd w boczną część nadwozia będzie chroniła kierowcę i pasażera siedzącego z przodu po stronie przeciwnej do tej, po której siedzi kierowca lub pasażer.

Przednia poduszka powietrza umieszczona centralnie znajdzie się w wyposażeniu modeli Buick Enclave, GMC Acadia i Chevrolet Traverse, czyli crossoverów średniej wielkości w wersjach z roku modelowego 2013. Nowy element bezpieczeństwa będzie oferowany w standardzie w modelach Acadia i Traverse z elektrycznie regulowanymi fotelami oraz we wszystkich wersjach modelu Enclave.

W wyniku uderzenia przednia poduszka powietrza umieszczona centralnie napełnia się gazem po prawej stronie fotela kierowcy i przyjmuje położenie pomiędzy przednim rzędem siedzeń w pobliżu centralnej części pojazdu. Nowa poduszka powietrzna o zamkniętej konstrukcji cylindrycznej została zaprojektowana w celu zapewnienia ochrony kierowcy podczas uderzenia przez inny pojazd w boczną część nadwozia od strony pasażera w przypadku, gdy w kabinie pasażerskiej znajduje się wyłącznie kierowca. System sprawdza się również w roli poduszki absorbującej energię pomiędzy kierowcą a pasażerem siedzącym z przodu w przypadku uderzenia w bok pojazdu zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Oczekuje się, że poduszka powietrzna zapewni odpowiednią ochronę również podczas dachowania pojazdu.

Analiza bazy danych systemu gromadzenia informacji o wypadkach drogowych (FARS) opracowanego przez amerykańską Krajową Agencję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wykazała, że uderzenia w boczną część nadwozia po stronie przeciwnej do tej, po której siedzi kierowca lub pasażer – przed skutkami których chroni przednia poduszka powietrza umieszczona centralnie – stanowiły 11 procent wszystkich śmiertelnych wypadków z udziałem osób zapiętych w pasy bezpieczeństwa w kolizjach (bez dachowania) samochodów z rocznika modelowego 1999 lub nowszych w latach 2004-2009. Przypadki śmiertelne, w których podróżujący znajdowali się po przeciwległej stronie pojazdu w odniesieniu do miejsca uderzenia, stanowią również 29 procent wszystkich śmiertelnych zderzeń bocznych z udziałem pasażerów zapiętych w pasy bezpieczeństwa.

„Federalne przepisy nie wymuszają stosowania czołowej poduszki powietrznej umieszczonej centralnie, jednak żaden inny system poduszek powietrznych stosowany obecnie w samochodach nie oferuje osobom siedzącym na przednich fotelach ochrony tego typu”, powiedział Scott Thomas, główny inżynier GM ds. zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Szacuje się, że przednia poduszka powietrza umieszczona centralnie przyczyni się do uzyskania lepszych wyników w testach zderzeniowych. Wspomniane crossovery średniej wielkości w wersjach z rocznika modelowego 2012 uzyskały ogólny wynik pięciu gwiazdek oraz pięć gwiazdek za zderzenie boczne w ramach Programu Oceny Nowych Samochodów realizowanego przez amerykańską Krajową Agencję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), a także tytuł 2011 Top Safety Pick od amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

« < 1 2 > »

Komentarze