X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nagroda Global Mobile Award dla Forda B-MAX

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-03-01
Strona główna -> Ford -> B-Max

Nagroda Global Mobile Award dla Forda B-MAX

Zaprezentowane w Fordzie B-MAX najnowsze techniczne rozwiązanie Forda umożliwiające kierowcy bezpośrednie połączenie ze służbami ratowniczymi w razie wypadku,

zdobyło prestiżową nagrodę w dziedzinie technologii mobilnych.

Zaraz po wypadku, Emergency Assistance umożliwia powiadomienie lokalnych operatorów służb ratowniczych w odpowiednim języku, wybranym na podstawie współrzędnych GPS pojazdu. Jest to najbardziej zaawansowana funkcja tego typu i stanowi kluczowe ogniwo aktywowanego głosem samochodowego systemu komunikacji SYNC opracowanego przez inżynierów Forda. SYNC zadebiutuje w Europie w najnowszym Fordzie B-MAX.

Funkcja Emergency Assistance przyniosła Fordowi nagrodę Global Mobile Award 2012 w kategorii „Najlepsze innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie telefonii komórkowej dla samochodów osobowych, pozostałych środków transportu i urządzeń użyteczności publicznej.” Sukces ten był ukoronowaniem historycznego debiutu Forda na targach Mobile World Congress, gdyż Ford B-MAX był pierwszym w historii modelem zaprezentowanym na MWC, a Bill Ford, prezes wykonawczy Ford Motor Company, był pierwszym tej rangi przedstawicielem branży samochodowej, który wygłosił tam przemówienie programowe.

„Ford odczuwa ogromną satysfakcję z faktu, że potencjalny wkład systemu SYNC z funkcją Emergency Assistance w ratowanie życia ofiarom wypadków drogowych został doceniony przez międzynarodowych ekspertów w dziedzinie technologii komunikacyjnych,” powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. „Emergency Assistance w pełni wykorzystuje technologie mobilne, świadcząc naszym klientom niezwykle cenne usługi za darmo, przez cały okres eksploatacji pojazdu.”

Aktywacja poduszki powietrznej lub odcięcie pompy paliwowej inicjuje proces ustanawiania połączenia z numerem ratunkowym. Wstępna wiadomość głosowa przekazywana jest operatorowi za pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego kierowcy.

W oparciu o informacje pochodzące z pokładowego urządzenia GPS, mapę i telefon komórkowy, system określa również współrzędne miejsca wypadku, co pozwala zaoszczędzić bezcenne sekundy łącząc się od razu z odpowiednim operatorem służb ratowniczych (a nie ogólną centralą ratunkową).

Podczas opracowywania funkcji Emergency Assistance, Ford współpracował z Europejskim Stowarzyszeniem Numeru Alarmowego 112 (EENA), którego wkład w zaprojektowanie systemu okazał się niezwykle cenny. Celem EENA jest zapewnienie wysokiego poziomu reagowania na zgłoszenia pod numer 112 na terenie Europy.

„Miło nam, że podczas opracowywania funkcji Emergency Assistance Ford konsultował się z naszym stowarzyszeniem i europejskimi centralami numeru 112,” stwierdził Gary Machado, dyrektor wykonawczy EENA. „Jesteśmy przekonani, że systemy zapewniające komunikację pojazdu z operatorami numeru 112 pozwolą uratować życie niejednego Europejczyka.”
 
Klienci będą mogli korzystać z funkcji Emergency Assistance bezpłatnie, w ramach uniwersalnej (modyfikowalnej) platformy SYNC ich pojazdu.

« < 1 2 > »

Komentarze