IONIQ to pierwszy na świecie model, który może być wyposażony w jeden z trzech, różnych napędów: elektryczny, hybrydowy typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub klasyczny hybrydowy.
Samochód został zaprojektowany przy wykorzystaniu najnowszych możliwości technologicznych. Hybryda, osiągająca najwyższą wydajność w swojej klasie, jest ekonomiczna i pozostaje wierna idei prawdziwego samochodu, dającego satysfakcję z jazdy dzięki nowoczesnemu wyglądowi i dynamicznym osiągom.
Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 103,6 kW (141 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 27 kGm (265 Nm). Nowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach (6DCT) działa wyjątkowo szybko i płynnie, zapewniając dynamiczną i oszczędną jazdę.
Przypominająca modele typu coupe sylwetka IONIQ jest opływowa, co w połączeniu z aktywnymi i pasywnymi rozwiązaniami zmniejszającymi opór powietrza, pozwoliło uzyskać znakomity współczynnik Cx = 0,24, będący jednym z najlepszych na rynku.
Dopasowując się do stylu życia klientów, IONIQ oferuje wiele funkcji zwiększających komfort, wygodę i bezpieczeństwo, jak np. interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Wyświetlacz o przekątnej 7 cali nadaje desce rozdzielczej efektowny wygląd, a wysoka rozdzielczość gwarantuje przejrzystość cyfrowych wskaźników, również tych, przedstawiających parametry układu hybrydowego.
Oparta na nowej platformie konstrukcja IONIQ zapewnia odczucia z jazdy podobne do typowego samochodu kompaktowego. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są świetnie skalibrowane, tak by połączyć satysfakcję z właściwości jezdnych z ciszą i komfortem podczas dłuższych podróży.
Na długiej liście zaawansowanych rozwiązań technicznych w modelu IONIQ znajdują się rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze. Siedem poduszek bezpieczeństwa - w tym kolanowa poduszka kierowcy, a także wzmocnienia strukturalne nadwozia, osiągnięte dzięki zastosowaniu w 53% elementów nadwozia zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniają doskonałą sztywność, komfort prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa.