X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Pierwszy właściciel Chevroleta Volta w Europie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-07-10
Strona główna -> Chevrolet -> Volt

Pierwszy właściciel Chevroleta Volta w Europie

Jeździ prawie za darmo!

Jeszcze w marcu tego roku Emanuel Probst był jednym z najwierniejszych klientów lokalnej stacji benzynowej, tankując do pełna swój samochód dwa lub trzy razy w tygodniu.

Od czasu odebrania od dilera elektrycznego Volta o rozszerzonym zasięgu, szwajcarski biznesmen przez trzy miesiące nie musiał tankować swojego samochodu! Przy uwzględnieniu obecnych cen paliw – utrzymujących się w Europie na rekordowo wysokim poziomie – Emanuel obniżył swoje miesięczne wydatki na benzynę aż o 80 procent.

Jako dyrektor zarządzający szwajcarskiej firmy JURA, słynnej na całym świecie z produkcji automatycznych ekspresów do kawy, Emanuel wykorzystuje swojego Volta do dojazdów z domu w Zurychu do miejsca pracy w Niederbuchsiten, a także w celach rekreacyjnych. Na dystansie ponad 2 000 kilometrów, Volt zużył zaledwie 1,2 litra paliwa na 100 kilometrów, przy czym pierwsze 60-80 kilometrów każdej trasy zawsze było pokonywane w trybie w pełni elektrycznym.

„Na każdym przejechanym kilometrze oszczędzam około 80 procent miesięcznych wydatków na paliwo, dlatego mogę powiedzieć, że jeżdżę swoim Voltem prawie za darmo! Większość codziennej trasy na dystansie 75 kilometrów pokonuję z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Dzięki temu mogę poruszać się w miejskich korkach nie zużywając ani kropli paliwa”, dodaje Emanuel.

Od czasu wprowadzenia na rynek elektrycznych Chevroletów o rozszerzonym zasięgu, właściciele przejechali nimi w trybie pracy elektrycznej ponad 93 miliony kilometrów (58 milionów mil)*. Łącznie kierowcy Voltów zaoszczędzili tym samym ponad 13,6 miliona litrów (3 miliony galonów) benzyny*.

„W moim Volcie najbardziej lubię to, że nie muszę jeździć na stacje benzynowe. Podczas pierwszych trzech miesięcy użytkowania samochodu zużywałem tylko paliwo, które znajdowało się w zbiorniku w momencie, kiedym odbierałem auto od dilera”, mówi Emanuel Probst.

Pożegnanie z dystrybutorem paliwa
Elektryczny Chevrolet Volt, wybrany w 2012 roku europejskim „Samochodem Roku”, może przejechać do 80 kilometrów korzystając z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 16 kWh, nie emitując przy tym dwutlenku węgla.

W trybie zwiększonego zasięgu, który uruchamia się z chwilą rozładowania akumulatora, energię do silnika elektrycznego zaczyna dostarczać generator, napędzany silnikiem benzynowym. Dzięki temu inżynierowie Chevroleta rozwiązali problem ograniczonego zasięgu, typowy dla innych samochodów elektrycznych.

Emanuel dodaje: „Prawdziwą zaletą jest dla mnie to, że nie muszę stale obliczać zasięgu auta, więc mogę podróżować bez ograniczeń. Mogę pojechać wszędzie, gdzie chcę, bez obawy o ograniczony zasięg”.

« < 1 2 > »

Komentarze