X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel powraca do sportu samochodowego

2012-11-21
Strona główna -> Opel -> Adam

Opel powraca do sportu samochodowego

Rywalizacja sportowa klientów i wsparcie rozwoju uzdolnionych kierowców rajdowych oraz wyścigowych.

Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do terytorium Niemiec. „Nowe działania podejmowane w dziedzinie sportu samochodowego odgrywają ważną rolę w strategicznej restrukturyzacji firmy. Będzie to fundamentalny element profilu naszej marki” – mówi dr Thomas Sedran, wiceprezes firmy Opel. Zwłaszcza w segmencie sportu amatorskiego i masowego producent samochodów z Rüsselsheim może poszczycić się długą tradycją i wieloma sukcesami. Celem firmy jest stworzenie nowego pola rywalizacji atrakcyjnego dla klientów zarówno ze względu na techniczne zaawansowanie, jak i przystępną cenę, a także zaoferowanie platformy dla młodych ambitnych kierowców, którzy chcą rozwijać swój talent.

Rajdy: profesjonalne rozwijanie talentów we współpracy z ADAC. Dzięki dużemu zaangażowaniu, europejska scena rajdowa jest obecnie w zasięgu możliwości Opla. Zainteresowanie rajdami istnieje nie tylko na rodzimym niemieckim rynku, lecz także na wszystkich większych rynkach samochodowych w Europie, na których firma sprzedaje swoje produkty. Ponadto Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA wprowadziła regulamin, zgodnie z którym młodzi kierowcy otrzymują wsparcie w rozwoju własnych umiejętności oraz punkty za rozpoczęcie rywalizacji. Wersja rajdowa nowego modelu Opel ADAM skonstruowana z uwzględnieniem standardów FIA R2 zostanie wykorzystywana w sezonie 2013. Podczas serii wyścigów „ADAC Rally Masters” samochody klientów będą rywalizowały o puchar marki („ADAC Opel Rally Cup”). Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne. Dla kierowców, którzy nie ukończyli 27 lat, przygotowano specjalny system punktów „junior rally”. Zwycięzca ogólnej klasyfikacji po rundach finałowych będzie mógł wziąć udział w specjalnym szkoleniu organizowanym w trakcie następnego sezonu.

Opel, jako solidny partner zyskał sojusznika – ADAC, który ma niemal identyczną wizję rozwijania sportowych talentów u młodych kierowców. ADAC, na potrzeby wspólnego projektu, użycza własnej infrastruktury organizacyjnej i sportowej. Początkowo strategia Opla została opracowana do 2016 roku. Następnie przewiduje się wprowadzenie modułowego programu rozwoju, w ramach, którego uzdolnieni kierowcy rajdowi będą mogli awansować z „ADAC Opel Rally Cup” na poziom międzynarodowy. W pierwszych dwóch z czterech planowanych etapów wykorzystywany zostanie model Opel ADAM. Natomiast w trzecim i czwartym etapie pojazdem rajdowym będzie prawdopodobnie nowa generacja Opla Corsy.

Tor: „Astra OPC Cup” jako część mistrzostw wytrzymałościowych VLN. Motoryzacyjnym wkładem Opla w wyścigi torowe jest nowa Astra OPC. Od sezonu 2013 dla kierowców zainteresowanych sportową rywalizacją będzie ona dostępna w wersji wyścigowej. Samochody konkurujące o puchar są konstruowane zgodnie ze standardami „Mistrzostw Wytrzymałościowych VLC”, czyli najpopularniejszej amatorskiej serii wyścigów w Europie. Modele te będą także rywalizowały o trofeum marki w swojej klasie („Astra OPC Cup”). Najbardziej spektakularnym wydarzeniem sezonu ma być 24‑godzinny wyścig na torze Nürburgring.

« < 1 2 > »

Komentarze