X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Obchody trzech ważnych rocznic w stuletniej historii marki Alfa Romeo

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-06-25
Strona główna -> Alfa Romeo -> Giulia

Obchody trzech ważnych rocznic

W stuletniej historii marki Alfa Romeo.

50. urodziny modelu Giulia, 50 lat toru próbnego Balocco i pięć dekad działalności  Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.).

Rok 2012 to dla Alfy Romeo święto 50. rocznicy narodzin Giulii − modelu szczególnego w stuletnich dziejach marki, który zadziwił świat technicznym i kreatywnym potencjałem Alfy Romeo, przeżywającej wówczas okres wyjątkowej prosperity.

Wytworny styl w połączeniu z innowacyjną techniką oraz doskonałymi osiągami i niezawodnością, to tylko niektóre z powodów, które złożyły się na sukces tego samochodu. W latach 1962-1977 sprzedaż różnych wersji nadwoziowo-silnikowych wyniosła okrągły milion egzemplarzy, osiągając znaczący poziom, także w skali międzynarodowej. Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że swą pozycję jednej z najsłynniejszych ikon Alfy Romeo w świecie motoryzacji, Giulia zawdzięcza głównie sukcesowi komercyjnemu i uznaniu szerokiej Klienteli.

Światowa premiera prasowa Giulii TI odbyła się 27 czerwca 1962 roku na torze Monza, a więc tam, gdzie Alfa Romeo testowała swe konstrukcje wyczynowe aż do początku lat siedemdziesiątych XX wieku i gdzie zdobyła tak wiele laurów w wyścigach. Kolejna, wspaniała Alfa Romeo Giulia Sprint GTA stanęła ponownie do oficjalnej konkurencji na torze Brianza już trzy lata później.

„Na cześć” Alfy Romeo Giulii powstało specjalne logo, nawiązujące do słynnej reklamy „designed by the wind” (stylizowana wiatrem), akcentującego niezwykły ówcześnie, a godny uznania nawet dzisiaj, współczynnik aerodynamiczny Cx=0,34. Był to wynik rewolucyjnego i w znacznej mierze indywidualizowanego designu, dzięki któremu ten „sportowy sedan” Alfy Romeo zawsze błyszczał na tle konkurencji rynkowej.

Okazją dla uczczenia święta Giulii przez kluby Alfy Romeo, entuzjastów tej marki i fanów motoryzacji z całego świata, było spotkanie na torze próbnym Balocco w dniu 24 czerwca br. Wybór tego miejsca związany był z 50. rocznicą ukończenia budowy toru (rok 1962). Odległy o 60 km od Mediolanu tor Balocco (Circuito di Balocco) znajduje się w gminie Vercelli (Piemont), a całość infrastruktury zajmuje powierzchnię 190 hektarów. Alfa Romeo była jednym z pierwszych europejskich producentów motoryzacyjnych mających w dyspozycji tego typu obiekty do celów testowych i badawczo-rozwojowych, zarówno bolidów wyścigowych, jak i samochodów seryjnych. Pierwszym użytkownikiem toru, posiadającego szereg trudnych zakrętów i przeszkód, symulujących możliwie wiernie prawdziwe warunki wyścigu, był oficjalny dział sportu Alfa Romeo − Autodelta.

Wszystkie kolejne modele samochodów, poczynając od Giulii, testowane były w Balocco, dzięki czemu Alfa Romeo mogła umocnić pozycję lidera w kategoriach dynamiki osiągów − istotnego elementu światowej renomy tej marki. Infrastruktura Balocco obejmuje dzisiaj ponad 80 km torów i nawierzchni wszelkiego rodzaju, na których prowadzić można kompleksowe testy eksploatacyjne, nie tylko samochodów osobowych, ale także ciągników rolniczych i drogowych oraz pojazdów ciężarowych i specjalnych.

« < 1 2 > »

Komentarze