X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy SEAT Leon dane techniczne

2012-07-29
Strona główna -> Seat -> Leon -> 3 (2012-dziś)

Nadwozie – lekkie i solidne. Nowy SEAT Leon wykorzystuje nową architekturę pojazdu, która pozwoliła inżynierom na przesunięcie przedniej osi o 40 milimetrów dalej w przód. Wynikiem tego zabiegu jest zwiększenie rozstawu osi i zrównoważenie rozkładu obciążenia osi – czynników, które w znaczący sposób wpływają na wygodę i sportowe prowadzenie.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik konstrukcji i wykorzystaniu lekkich materiałów w fazie produkcji, w porównaniu z poprzednim Leonem całkowita waga spadła aż o 90kg.

Napęd – mocny i wydajny. SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane z myślą o niskim tarciu wewnętrznym i szybkiemu rozgrzewaniu. W porównaniu do poprzedników, ich zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 22%.

Silnik 1,6 TDI generuje maksymalnie 77 kW (105 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC – Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (cyklu mieszanym) co przekłada się na wydalanie 99 gramów CO2 na kilometr.

Gruntownie przeprojektowana jednostka napędowa 2,0 TDI zużywa teraz średnio zaledwie 4,0 litra paliwa na 100 km w wersji Ecomotive, generując przy tym maksymalnie 110 kW (150KM) i 320 Nm momentu obrotowego, przez co jest silnym i zdecydowanym bodźcem dla nowego Leona.

SEAT będzie szybko rozwijać silniki line-up. Na początku 2013 roku ujrzymy nadejście nowych jednostek 1,2 TSI w dwóch wersjach z 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM), 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) oraz dopełniającej szczytu gamy benzynowej 1,8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) z kombinacjom bezpośredniego i wielopunktowego wtrysku paliwa. Gama jednostek wysokoprężnych line-up zostanie wzbogacona o 1,6 TDI - 66 kW (90 KM) oraz nową 2,0-litrowa jednostkę TDI produkującą 135 kW (184 KM) i zapewniającą maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm.

W zależności od silnika, do przeniesienia napędu dedykowane będą skrzynie manualne o 5-ciu i 6-ciu przełożeniach oraz 6-cio i 7-mio biegowe, automatyczne, dwusprzęgłowe przekładnie DSG.

Podwozie – dynamika i komfort. Płyta podłogowa nowego Leona nadaje mu zwinności i sportowego ducha. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu nowego SEAT-a zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 110 kW (150 KM). Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie typu milti-link, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.

Nowe profile prowadzenia Leona FR pozwalają dostosować kierowcy charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika (tylko w wersji FR) dzięki trzem trybom – Eko, Comfort i Sport. Do dyspozycji SEAT oddaje także indywidualne ustawienia, aby nowy Leon FR jeszcze lepiej dostosował się do preferencji kierowcy.

Wraz z trybem pracy wspomagania, reakcji na pedał przyspieszenia i dźwiękiem zmieni się również LED-owe oświetlenie nowego Leona przechodząc z białego w trybach Eco i Comfort do emocjonująco czerwonego w trybie Sport.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze