X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2010-08-07
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W212 (2009-2012)

Nowy Mercedes-Benz Klasy E kombi

Jak zwykle funkcjonalne, solidne i bezpieczne auto.

  • Funkcjonalne: optymalna ładowność i ergonomia
  • Bezpieczne: seryjnie dziewięć poduszek powietrznych i innowacyjne systemy asystujące kierowcy
  • Komfortowe: adaptacyjna amortyzacja i regulacja poziomu tyłu pojazdu
  • Mocne: dziesięć silników o większej mocy i mniejszym zużyciu paliwa
  • Model E 200 CGI BlueEFFICIENCY Kombi od 172.500 PLN

Kombi, podobnie jak limuzyna i coupé, łączy niezależny design z ambicjami wyznaczania standardów w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, jakości i funkcjonalności. W nowej Klasie E debiutuje szereg innowacji technicznych, których nie oferuje żaden inny samochód w tym segmencie – od funkcji rozpoznawania zmęczenia kierowcy, poprzez automatyczne pełne hamowanie w razie rozpoznania niebezpieczeństwa najechania na inny pojazd, po adaptacyjnego asystenta świateł drogowych i aktywną pokrywę komory silnika. Wszystkie te innowacje znajdą się również w nowej wersji kombi. Do już wymienionych układów dochodzi seryjne zawieszenie pneumatyczne osi tylnej z regulacją poziomu nadwozia oraz unikalne innowacje w zakresie zagospodarowywania przestrzeni bagażowej.

 

Klasa E kombi od chwili wprowadzenia na rynek ponad 30 lat temu uchodzi za pioniera nowego segmentu: Lifestylowych kombi premium. Od debiutu pierwszej wersji w roku 1977 ponad milion klientów przekonało się do najbardziej praktycznej formy podróżowania Mercedesem klasy wyższej. Piąta już generacja Klasy E kombi ma kontynuować pasmo sukcesów idąc śladem odnoszącej w tym roku sukcesy limuzyny. Wprowadzona na rynek europejski wiosną 2009 roku czterodrzwiowa odmiana Klasy E już w maju 2009 osiągnęła pozycję globalnego lidera w swoim segmencie. Przez ten czas wydano klientom 40.000 egzemplarzy nowej Klasy E. Dowodem znakomitego przyjęcia przez klientów nowatorskich linii nadwozia Klasy E są wyniki osiągnięte przez limuzynę i coupé w konkursie stylistycznym niemieckiego AutoBild (AutoBild Design Award 2009): ponad 100.000 czytelników tego niemieckiego pisma branżowego ukoronowało czterodrzwiową wersję Klasy E tytułem najpiękniejszego auta świata, równocześnie przyznając wersji dwudrzwiowej zwycięstwo w kategorii coupé/ kabriolet.

 

Design: nowy wizerunek Mercedesa w parze z elementami stylizacyjnymi Klasy E
Juz z zewnątrz nowa wersja kombi sprawia wrażenie samochodu atletycznego, funkcjonalnego i zarazem bezpiecznego. Niezależny i charakterystyczny wygląd jest oparty na nowym stylu Mercedesa, ukształtowanym przez Klasę S i obecnie również reprezentowanym przez Klasę C. Jedną z cech takiej linii nadwozia jest współgranie wklęsłych i wypukłych powierzchni, ograniczanych dynamicznie poprowadzonymi krawędziami i płaszczyznami strukturalnymi.

Z boku samochodu widocznych jest wiele nowych elementów, które jasno opisują geny nowej wersji kombi. Dzięki połyskującym czarnymi nakładkom słupki B i C nikną w tle i cała powierzchnia szyb bocznych wizualnie sprawia wrażenie jednej płaszczyzny. Efektem jest napięty łuk, obejmujący słupek A, prężną linię dachu i zwężający się ku dołowi słupek D, oparty stabilnie na atletycznej linii barków samochodu. Charakterystyczne ukształtowanie nakładek progów, wizualnie stonowanych w środkowej części i mocniej podkreślonych krawędzią światła w obszarze nadkoli, potęguje zwartość bryły. W szczególny sposób przyczynia się do tego muskularna wypukłość przed tylnymi kołami.

Przy projektowaniu tyłu pojazdu designerom Mercedesa załeżało na podkreśleniu wysokich walorów funkcjonalnych samochodu. Osiągneli to poprzez zaakcentowanie poziomych linii, na przykład w postaci pasa tworzonego przez tylne lampy i chromowaną listwę z uchwytem. Nowe lampy tylne w technologii LED są dwuczęściowe i wizualnie łączą ściany boczne z pokrywą tylną. Dzięki dopracowanemu wyglądowi, nie tylko w dzień, ale także w nocy, już na pierwszy rzut oka można łatwo rozpoznać nową wersję nadwoziową Mercedesa. Kombi Klasy E jest największym kombi w segmencie Premium i widać to w bryle samochodu.

Funkcjonalność: optymalna ładowność i ergonomiczna obsługa
W nowej Klasie E kombi na wyróżnienie zasługują rozwiązania dostępu do przestrzeni bagażowej. Należą do nich m.in. seryjnie montowana pokrywa tylna EASY-PACK otwierana automatycznie kluczykiem lub naciśnięciem uchwytu oraz innowacyjny system "Quickfold" pozwalający na łatwe złożenie tylnych oparć od strony bagażnika. Ten ostatni nie wymaga uprzedniego przestawiania zagłówków ani siedzisk tylnej kanapy. Oba oparcia zostają odblokowane i złożone poprzez linkę w taki sposób, że w bagażniku powstaje równa, płaska powierzchnia. Dodatkową zaletą jest możliwość składania obu oparć razem lub osobnego składania lewego bądź prawego oparcia. Dzięki temu transportowanie długich lub nieporęcznych przedmiotów nie wyklucza jednoczesnego przewożenia pasażerów na tylnej kanapie. Odblokowanie i złożenie oparcia jest możliwe również ze środka pojazdu.
Znacznie prostsze jest też posługiwanie się seryjną podwójną roletą, w którą wbudowana jest osłona przestrzeni bagażowej i siatka zabezpieczająca. Podwójna roleta została po raz pierwszy zamontowana bezpośrednio na pasie podokiennym, co zapewnia znacznie łatwiejszy montaż i demontaż.
Nowa Klasa E w wersji kombi z przestrzenią bagażową o objętości do 1.950 litrów (długość/ szerokość / wysokość: 4.895/1.854/1.471 milimetrów) ustanawia nowe standardy w swoim segmencie. O wysokich kompetencjach inżynierów Mercedes-Benz w dziedzinie projektowania samochodów kombi świadczy, oprócz wielkości bagażnika, osiągnięcie optymalnych parametrów ułatwiających praktyczne użytkowanie. Mowa tu między innymi o kącie otwarcia pokrywy tylnej, wysokości krawędzi przestrzeni bagażowej czy maksymalnej długość przewożonych przedmiotów po złożeniu oparcia tylnej kanapy.

Wymiary nowej Klasy E kombi zwiększyły się nie tylko w przestrzeni bagażowej. Wystarczy wspomnieć o dwóch przykładach większej przestronności wnętrza przedziału pasażerskiego: szerokość na wysokości łokci zwiększono z tyłu o 50 milimetrów, do 1.505 milimetrów. O 50 milimetrów zwiększono również prześwit nad głowami z tyłu, w wersji z dużym oknem dachowym przesuwno-uchylnym jest to obecnie 1.010 milimetrów, czyli niemal tyle samo, co w wersjach bez okna dachowego (1.012 mm).

W zakres wyposażenia seryjnego ułatwiającego korzystanie z walorów kombi wchodzi cały system gospodarowania przestrzenią bagażową. Obejmuje on na przykład automatycznie otwieraną i zamykaną pokrywę tylną EASY-PACK z automatycznie sterowaną wciągarką rolety lub składaną podłogę przestrzeni bagażowej EASY-PACK. Ta ostatnia znacznie zwiększa możliwości wykorzystywania dostępnej wysokości przestrzeni bagażowej. Można ją rozstawić i blokować w różnych położeniach. Wyposażenie seryjne obejmuje zarówno osłonę przestrzeni bagażowej EASY-PACK, jak i siatkę zabezpieczającą przewożony bagaż. Po wysunięciu można osłonę założyć na elektryczne prowadnice przy słupkach D. Po otworzeniu pokrywy tylnej osłona jest automatycznie przesuwana w górę, ułatwiając za- lub rozładunek bagażnika. Unikalną opcją w tym segmencie pojazdów jest też składana ławka w przestrzeni bagażowej.

Bezpieczeństwo: seryjnie dziewięć poduszek powietrznych i innowacyjne systemy asystujące kierowcy
Około tuzina nowych lub udoskonalonych systemów asystujących kierowcy przyczynia się w Klasie E do unikania wypadków drogowych lub przynajmniej do łagodzenia ich skutków. Należy do nich seryjna funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST oraz, dostępne w ramach wyposażenia dodatkowego, funkcja regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu DISTRONIC PLUS i hamulec PRE-SAFE®. W razie potrzeby układy te są w stanie autonomicznie zainicjować częściowe lub pełne hamowanie. Ponadto system PRE-SAFE® po raz pierwszy, dzięki informacjom przekazywanym przez czujniki radarowe bliskiego zasięgu z przedniego zderzaka, ma możliwość napinania przednich pasów bezpieczeństwa. Następuje to w ostatniej chwili przed zderzeniem, rozpoznanym przez układy bezpieczeństwa Klasy E jako nieuniknione. Dzięki "przygotowaniu" pasów na okoliczność zderzenia kierowca i siedzący z przodu pasażer mogą być maksymalnie chronieni przed skutkami wypadku.
Dziewięć seryjnie montowanych poduszek powietrznych, cztery napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły naciągu oraz aktywne zagłówki NECK-PRO przy fotelu kierowcy i przednim fotelu pasażera zapewniają, w porównaniu do poprzednika, jeszcze większy poziom bezpieczeństwa w nowej Klasie E.
 
W skład uruchamianych w ciągu ułamków sekund, w pierwszej fazie kolizji, poduszek powietrznych wchodzą dwie adaptacyjne przednie poduszki po stronie kierowcy i pasażera, kolanowa poduszka dla kierowcy, dwie boczne poduszki powietrzne w oparciach przednich foteli oraz dwie wielkopowierzchniowe nadokienne poduszki powietrzne, które w razie uderzenia w bok pojazdu rozwijają się w obszarze od słupka A do słupka C. Po raz pierwszy zamontowano również biodrowe poduszki powietrzne dla kierowcy i siedzącego z przodu pasażera. W przypadku uderzenia w bok pojazdu zmniejszają one ryzyko doznania obrażeń w obszarze tułowia i bioder.
Na zamówienie dostępne są również boczne poduszki powietrzne, chroniące pasażerów siedzących z tyłu. Kolejna innowacja w zakresie bezpieczeństwa: po raz pierwszy w samochodach Mercedes-Benz mogą być montowane samoadaptujące się ograniczniki siły naciągu pasów bezpieczeństwa; ich działanie jest automatycznie dostosowane do wzrostu i masy pasażera. Od chwili wprowadzenia wersji kombi są dostępne również do limuzyn Klasy E.

Zawieszenie: seryjna automatyczna regulacja poziomu nadwozia z tyłu. W wersji kombi wyśmienity komfort jazdy na długich trasach gwarantuje nowo opracowany system zawieszenia DIRECT CONTROL z adaptacyjnym układem amortyzacji. Ponadto seryjnie stosowane zawieszenie pneumatyczne osi tylnej zapewnia, że kombi również przy maksymalnym obciążeniu ładunkiem zawsze utrzymywać będzie właściwy poziom względem nawierzchni. Ogólnie rzecz biorąc zawieszenie w wersji kombi zostało dostosowane do zmienionej geometrii nadwozia. Charakterystyka amortyzatorów i stabilizowanie poprzez drążki skrętne są nieco twardsze. W efekcie kombi jest tak samo zwrotne jak limuzyna, bez ograniczenia komfortu podczas swobodnej jazdy.

Silniki: znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych związków w spalinach
Nowe silniki oraz liczne udoskonalenia (aerodynamika, masa, system zarządzania energią, redukcja oporu jazdy) pozwoliły na wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych związków w nowej wersji kombi. Przykładem może być E 250 CDI z mocą 150 kW i momentem obrotowym 500 Nm przy spalaniu 5,7 l/100 km, wzgl. emisji 150 g CO2/km.

W chwili debiutu nowej wersji kombi oferta silników obejmuje pięć jednostek napędowych od 125 kW/ 170 KM do 285 kW/ 388 KM. Zarówno nowe, jak i zmodernizowane jednostki napędowe w porównaniu z wcześniejszymi silnikami oferują większą moc przy mniejszej pojemności skokowej i charakteryzują się spalaniem, które do tej pory było normalne w samochodach klasy kompaktowej. Umożliwiły to liczne modyfikacje, na przykład w benzynowym modelu E 350 CGI BlueEFFICIENCY zastosowano wtrysk bezpośredni z kontrolowanym prowadzeniem strumienia wtrysku. Czterocylindrowe silniki CDI zawdzięczają swe wyjątkowe właściwości między innymi nowoopracowanym wtryskiwaczom piezoelektrycznym oraz zastosowaniu dwustopniowego doładowania. Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymagania normy emisji spalin EU5.

 

źródło: Daimler

Komentarze