X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mercedes klasy E, dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W212 (2009-2012)

 



Mercedes-Benz Klasa E W212 (2009-2012)

W nowej limuzynie Mercedesowi udało się poprawić wzorcowy wydawałoby się komfort podróżowania Klasą E dzięki m.in. nowemu, inteligentnemu szkieletowi nadwozia
(zapewnia o 30% większą sztywność), jeszcze lepszym fotelom i nowo opracowanemu układowi jezdnemu, w którym amortyzatory automatycznie dostosowują swój sposób pracy do aktualnej sytuacji na drodze. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne współpracuje teraz z elektronicznym systemem tłumienia wstrząsów.


Wyjątkowy poziom bezpieczeństwa i komfortu Klasy E uzupełniają ekologia i ekonomia: silniki 4- i 6-cylindrowe wyposażone są we wtrysk bezpośredni i zużywają do 23% mniej paliwa niż dotąd. Średnie spalanie wg NEDC dla nowych wysokoprężnych silników czterocylindrowych to zaledwie 5,3 l/100 km, co odpowiada emisji 139 g CO2/km. Wszystkie silniki nowej Klasy E spełniają normy emisji Euro 5, a w przypadku E 350 BlueTEC emisja spalin jest już niższa od wymaganej normą Euro 6 przewidywaną na rok 2014.


W nowej Klasie E za wyraźne obniżenie zużycia paliwa odpowiadają także pakiety BlueEFFICIENCY. Inżynierowie z wszystkich działów współpracowali dla celów optymalizacji podzespołów i części, by zredukować spalanie na drodze obniżenia masy, lepszej aerodynamiki, wydajniejszego funkcjonowania mechaniki i efektywnego zarządzania energią.


Szczególnie skuteczne okazały się prace w tunelu aerodynamicznym. Nowa Klasa E może się pochwalić współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,25. Tym samym jest najbardziej opływowym sedanem klasy luksusowej na świecie. Nowa Klasa E poprawiła i tak znakomity wynik dotychczasowego modelu aż o 4%, co oznacza oszczędność spalania o ok. 0,25 l/100 km podczas jazdy po autostradzie ze stałą prędkością 130 km/h. Poprawę opływowości uzyskano m.in. stosując zmiennej geometrii wloty powietrza do silnika.


Inne działania BlueEFFICIENCY obejmują nowo opracowane opony o oporach toczenia niższych aż o 17%, energooszczędny sterownik alternatora, pompy paliwa, klimatyzatora i wspomagania kierownicy, a także funkcję ECO start/stop, która wyłącza silnik E 200 CGI, gdy auto się zatrzyma, a obroty silnika spadną do jałowych. Wyświetlacze na prędkościomierzu informują kierowcę, ile samochód zużywa paliwa i kiedy należy włączyć wyższy bieg, by zachować ekonomiczny i ekologiczny styl jazdy.


Paleta silników dostępnych w nowej Klasie E obejmuje jednostki 4-, 6- i 8-cylindrowe o mocach od 136 do 525 KM. Silniki 4-cylindrowe to nowe konstrukcje z wtryskiem bezpośrednim, które mimo mniejszej pojemności skokowej i liczby cylindrów rozwijają wyższą moc i moment obrotowy niż porównywalne silniki V6 z poprzednich typoszeregów. Strategia przewiduje zastąpienie dużych wolnossących silników przez jednostki turbodoładowane, charakteryzujące się niższymi masami, mniejszymi oporami wewnętrznymi i ekonomiczniejszym zużyciem paliwa.

 

 

źródło: Daimler