2013-02-27
Najważniejsze informacje:
- wprowadzenie na rynek w Europie: od maja 2013
- debiut pierwszej generacji Golfa GTI: 1976
- silnik: czterocylindrowy TSI (benzynowy, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem), wbudowany poprzecznie z przodu, pojemność 1.984 cm3
- średnica cylindra/skok 82,5/92,8 mm; sprężanie 9,8:1
- moc: 162 kW/220 KM przy 4.500 do 6.300 obr./min
- moment obrotowy: 350 Nm (od 1.500 do 4.400 obr./min)
- układ napędowy: manualna przekładnia 6-biegowa; przekładnia 6-biegowa DSG; napęd na przednią oś
- układ hamulcowy: tarcze hamulcowe z przodu w rozmiarze 312x25 mm wentylowane, z tyłu 300x12 mm
- zużycie paliwa/emisja CO2 (skrzynia manualna): 6,0 l/100 km; 139 g/km CO2
- osiągi jezdne (skrzynia manualna): 0-100 km/h w 6,5 sek. i V/max 246 km/h;
- masa własna: 1.351 kg (wersja podstawowa z kierowcą [68 kg], bagażem [7 kg] i zbiornikiem wypełnionym w 90%; określona wg Dyrektywy 92/21/WE
GTI Performance
- moc: 169 kW/230 KM przy 4.700 do 6.200 obr./min
- moment obrotowy: 350 Nm (od 1.500 do 4.600 obr./min)
- mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego
- układ hamulcowy: tarcze hamulcowe z przodu w rozmiarze 340x30 mm wentylowane, z tyłu 310x22 mm wentylowane
- osiągi jezdne (skrzynia manualna): 0-100 km/h w 6,4 sek. i V/max 250 km/h;
*wartości tymczasowe
źródło: Volkswagen