X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi zapowiada dalszy dynamiczny rozwój w 2013

2013-03-13
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Kluczowe wskaźniki rentowności odzwierciedlają wysoką dochodowość przedsiębiorstwa. Pokazują, że koncern Audi należy nadal do najbardziej dochodowych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej na całym świecie. Wysoką wartość ma nie tylko operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży, który wyniósł 11 procent, ale również wskaźnik rentowności sprzedaż przed opodatkowaniem, który osiągnął świetny wynik 12,2 procent (w 2011 roku: 13,7 procent). Wskaźnik ROI (zwrotu z inwestycji) wyniósł w ubiegłym roku obrotowym 30,9 procent (w 2011 roku: 35,4 procent).

Wg Axel’a Strotbek’a, członka Zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji, wysoka dochodowość przedsiębiorstwa odzwierciedla słuszność przyjętej strategii rozwoju. Inwestycje w przyszłość uważa on za dowód dalekowzroczności kierownictwa koncernu: „Już pod koniec roku 2011 przyjęliśmy plan inwestycji na skalę niespotykaną w historii naszego przedsiębiorstwa. Do roku 2015 planujemy inwestycje o wartości średnio 3,5 mld euro na rok, po to, by konsekwentnie kroczyć obraną przez nas drogą rozwoju.“

Duża wartość inwestycji w ubiegłym roku opłaciła się. Nowe Audi Q3 pojawiło się na pierwszych rynkach jesienią 2011 roku. W ten sposób, dopiero rok 2012 był pierwszym pełnym rokiem, w którym klienci mogli je nabywać. W samej Europie, w ubiegłym roku sprzedano łącznie blisko 80 tysięcy egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Jesienią 2011, w salonach samochodowych pojawiło się Audi A6 Avant, które również dało mocny impuls do wzrostu sprzedaży marki Audi na rodzimym kontynencie. W 2012 roku sprzedaż luksusowych samochodów typu kombi zwiększyła się w Europie o 38,9 procent, osiągając wielkość 63 100 sprzedanych aut. Łącznie, w minionym roku, Audi wprowadziło na europejski rynek prawie 739 tysięcy wszystkich swoich modeli i tym samym, mimo trudnej sytuacji rynkowej, w porównaniu z 2011 rokiem zwiększyło sprzedaż o 1,8 procenta.

W USA, marka z czterema ringami w 2012 roku, z miesiąca na miesiąc notowała coraz większą sprzedaż i przekroczyła dynamikę wzrostu z 2011 roku. Na koniec roku 2012, Audi zdecydowanie prowadziło w segmencie premium na chińskim rynku motoryzacyjnym. Koncern z Ingolstadt notuje wzrost na całym świecie. Na ponad pięćdziesięciu rynkach Audi zanotowało w ubiegłym roku rekordową sprzedaż.

Zarówno w roku obrotowym 2013, jak i w 2014, koncern Audi oczekuje niewielkiego zwiększenia przychodów ze sprzedaży. Przy tym pozytywny wpływ na wyniki finansowe koncernu będą mieć, poza zakładanym wzrostem sprzedaży, także wdrażane już działania na rzecz poprawy produktywności, ulepszenia procesów produkcyjnych oraz optymalizacji struktury przedsiębiorstwa. Dzięki tym działaniom, przedsiębiorstwo spodziewa się w tych latach operacyjnego wskaźnika rentowności sprzedaży o wartości w przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. Zakładany wskaźnik ma zostać osiągnięty mimo dużych nakładów na nowe produkty i rozwiązania techniczne, zwłaszcza tych związanych z koniecznością spełniania założeń zaostrzonych regulacji dotyczących emisji dwutlenku węgla oraz z kosztami rozbudowy międzynarodowej sieci produkcyjnej.

Nowe modele Audi mają pomóc w osiągnięciu tego celu. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie marka z Ingolstadt kontynuowała swoją „ofensywę“ modelową, prezentując m. in. Audi A3 Sportback e-tron. W roku 2013 zadebiutuje także limuzyna A3, która wzmocni pozycję Audi na ważnych rynkach chińskim i amerykańskim. Ponadto Audi w bieżącym roku zaprezentuje tak dużo modeli sportowych RS jak nigdy dotąd. Obok Audi RS 7 Sportback i nowego modelu RS Q3, na rynku pojawią się też Audi RS 6 Avant i RS Cabriolet.

 

źródło: Audi

« < 1 2 > »

Komentarze