X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi z napędem hybrydowym, A6 hybrid, A8 hybrid oraz Q5 hybrid quattro

2012-07-17
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

Audi A6 Hybrid. Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających i multimedialnych.

Stylistyka Audi A6 hybrid, gama elementów wyposażenia dodatkowego i najnowocześniejsze systemy wspierające kierowcę nie różnią się od pozostałych modeli rodziny A6. Inny jest natomiast napęd.

Podobnie jak w Audi A8 hybrid, wydajny i jednocześnie dynamiczny silnik hybrydowy dostarcza w sumie 180 kW (245 KM) przy momencie obrotowym 480 Nm.

Moc pochodzi z dwóch źródeł. Spalinowy silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 40 kW (54 KM). Lekki i nieduży akumulator umieszczono w bagażniku. Dostarcza on 1,3 kWh energii i 40 kW mocy. Chłodzenie baterii pochodzi z dwóch źródeł: za pomocą dmuchawy z wnętrza i poprzez własny obieg chłodzący, który jest sprzężony z układem klimatyzacji. Technologia ta zapewnia utrzymanie optymalnej temperatury akumulatora i stałej wysokiej wydajności.

Korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego samochód ten może rozwinąć prędkość aż 100 km/h. Podobnie jak w przypadku Audi A8 hybrid, przy stałej prędkości 60 km/h, napęd elektryczny pozwala na pokonanie dystansu 3 kilometrów. Audi A6 hybrid może również poruszać się wykorzystując wyłącznie silnik spalinowy albo przełączając się na tryb hybrydowy. Podczas szybkiego przyspieszania jednocześnie aktywowane są oba źródła napędu. Na wyświetlaczu komputera pokładowego oraz monitorze systemu MMI można obserwować z jakiego źródła pochodzi napęd.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h, hybrydowe A6 potrzebuje 7,5 sekundy, prędkość maksymalna to 240 km/h. Średnie zużycie paliwa spada poniżej 6,2 l. na 100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 145 gram na kilometr.

Audi Q5 hybrid quattro. Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) i momencie obrotowym 350 Nm oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 40 kW (54 KM) i momencie obrotowym 210 Nm. Obie jednostki napędowe razem, dają w krótkim czasie 180 kW (245 KM) mocy i 480 Nm momentu obrotowego.

Audi Q5 hybrid quattro przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,1 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 225 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h, pokonuje do trzech kilometrów wyłącznie z napędem elektrycznym. Przy tym napędzie osiąga maksymalną prędkość 100 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 6,9 l na 100 km.

Do przenoszenia siły służy zmodyfikowany ośmiostopniowy tiptronic, który nie wymaga konwertera momentu obrotowego. Jego miejsce zajmuje silnik elektryczny połączony ze sprzęgłem wielopłytkowym. Sprzęgło to łączy lub oddziela jednostkę elektryczną i motor benzynowy. Kompaktowy i lekki system akumulatorów litowo-jonowych o wydajności 1,3 kWh, magazynuje energię elektryczną. Wydajne chłodzenie powietrzem utrzymuje akumulator w odpowiednim przedziale temperaturowym.

« < 1 2 3 > »

Komentarze