X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

40 lat Mitsubishi Motors w Europie

2013-10-01
Strona główna -> Mitsubishi -> Galant -> 5 (1984-1988)

Przez 40 lat MMC prowadził również w Europie produkcję. Najpierw na zachodzie kontynentu (fabryka NedCar, w latach 1995-2012), a następnie w Rosji (jako PCMA Rus, spółka joint-venture z koncernem PSA Peugeot Citroën, uruchomienie produkcji w kwietniu 2010 roku). Prace projektowe (1989-2009) oraz rozwojowo-badawcze (od 1989) to kolejny przykład działań MMC w Europie.

Poza głównym nurtem. Mimo zawiłości związanych z wieloletnią obecnością na rynku, które ilustruje oś czasu poniżej, firma Mitsubishi Motors pozostała niesztampowym graczem, zyskując reputację oryginalnej japońskiej marki oferującej emocjonujące, bezpieczne, wydajne i niezawodne pojazdy, ze szczególnie mocną ofertą w segmencie crossoverów (Outlander, ASX), SUV-ów (Pajero*) oraz półciężarówek (L200)…

Reputację firmy w Europie zbudowano również na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych takich, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa (od 1995), współczesna rodzina silników Clean Diesel, funkcjonalny napęd elektryczny (model i-MiEV, od 2010), rozwiązania ograniczające masę (architektura Global Small, od 2012), napęd na cztery koła (Dynamic 4, od 1987 oraz S-AWC od 2008), itd.

Rozwiązania te były pierwotnie testowane w sportach motorowych, dzięki czemu firma odnosiła spektakularne sukcesy (dwunastokrotny triumf modelu Pajero* w Rajdzie Dakar oraz pięć mistrzowskich tytułów WRC dla modelu Mitsubishi Lancer Evolution – 4 dla kierowcy i 1 dla producenta).

*Montero (Hiszpania) / Shogun (Wielka Brytania)

Rynek odniesienia. Dziś, przy bardziej optymistycznych prognozach na rok podatkowy 2013 oraz sprzedaży wynoszącej ponad 100 tys. sztuk na 34 europejskich rynkach (z wyłączeniem Rosji), firma Mitsubishi Motors Europe oczekuje na kolejny etap rozwoju, jako koordynator działań MMC w Europie.

Stary Kontynent pozostaje najtrudniejszym rynkiem zbytu, bowiem zamieszkują tu najbardziej wymagający klienci, obowiązują najbardziej rygorystyczne przepisy (dotyczące bezpieczeństwa, poziomu emisji, itd.) oraz działają najprężniejsi konkurenci, którzy wyjątkowo wysoko podnoszą poprzeczkę. Europa to prawdziwy rynek odniesienia dla każdego gracza, który chce  liczyć się w skali globalnej.

Mając to na uwadze firma MMC będzie tam nadal budować swój wizerunek oryginalnej, niesztampowej marki, wykorzystując jeden ze swych największych atutów – przewagę technologiczną – aby zademonstrować swe możliwości i skupić się na rentowności oraz reputacji, a nie tylko słupkach sprzedaży…

Wyraźnym tego przykładem mogą być rewolucyjne pojazdy takie, jak debiutujący wkrótce hybrydowy crossover elektryczny typu plug-in, czyli Outlander PHEV, oraz jego kolejni, równie innowacyjni bracia.

Najistotniejsze daty w europejskiej historii Mitsubishi

-1956: Sprzedaż pierwszych pojazdów marki Mitsubishi w Europie (Hiszpania, a następnie Grecja, 1963)     
-1970: Na mocy umowy między Mitsubishi Heavy Industries Co. oraz Chrysler Corporation powstaje Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
-1974: MMC otrzymuje zgodę firmy Chrysler na europejską sprzedaż pojazdów pod nazwą własną: sierpień: pierwsza umowa dystrybucyjna (Belgia i Luxemburg), a następnie Holandia i Wielka Brytania.
październik: pierwsza europejska prezentacja w halach Earls Court podczas Salonu Samochodowego w Londynie
-1975: Uruchomienie sprzedaży w trzech wymienionych powyżej krajach (modele Lancer i Galant)
-1977: Pierwsze biuro (Rotterdam): Pierwszy triumf w europejskich rajdach (Lancer – zwycięstwo w swojej klasie podczas Rajdu Tysiąca Jezior)

« < 1 2 3 > »

Komentarze