Jeśli kierowca wie na czym polega dynamiczny, a przy tym oszczędny styl jazdy może ograniczyć spalanie nawet do 6-6,5l w cyklu pozamiejskim oraz 7,5l w cyklu miejskim. Pomocne okazują się też informacje wyświetlane na desce rozdzielczej sugerujące kierowcy zmianę biegu na wyższy. Prezentowany Peugeot posiada ogranicznik prędkości, po włączeniu którego możemy też ograniczyć spalanie.
Wyposażenie i bezpieczeństwo. Nie będziemy się tu zachwycać poduszkami powietrznymi czy ABS’em, bo dzisiaj to bezapelacyjny standard, za to w trakcie testu na wąskich, krętych, górskich drogach doceniliśmy inteligentne reflektory, których soczewki zakręcały wraz z ruchem kierownicy. Bardzo komfortowy i korzystnie wpływający na bezpieczeństwo jest też czujnik deszczu sterujący wycieraczkami.
Podsumowanie. Peugeot 3008 z silnikiem 2.0 HDi o mocy 110kW i 150KM to wręcz idealny samochód dla osób ceniących komfort podróżowania, niewielkie gabaryty ułatwiające parkowanie w zatłoczonych miastach i dużą funkcjonalność.
Dane techniczne:
- Pojemność silnika: 1997 ccm
- Maksymalna moc silnika: 110 kW / 150 KM
- Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9,7 s
- Prędkość maksymalna: 195 km/h
- Koła i ogumienie: R18 235/45
- Pojemność bagażnika: 426/1241 l
- Masa własna: 1529 kg
Spalanie według producenta:
- Cykl miejski: 6.9 l/100 km
- Cykl pozamiejski: 4.6 l/100 km
- Cykl mieszany: 5.4 l/100 km
- Emisja CO2: 142 g/km
Cena podstawowego Peugeota 3008 to 71.700 PLN. Wersja Allure ze 150-konnym silnikiem diesla to wydatek od 98.200 PLN. Cena auta testowego to około 130.000 PLN*.
Więcej zdjęć testowego Peugeota 3008 2.0 HDi znajduje się TUTAJ.
*Ceny na podstawie konfiguratora Peugeot Polska
Zapraszamy do dyskusji na Forumsamochodowe.com
DZ - 7doSetki.pl