X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel zafira 1 test, dane techniczne

2011-05-10
Strona główna -> Opel -> Zafira

Zawsze mamy wtedy z pomocą trzeci rząd siedzeń. System Flex 7, który Opel zastosował jako pierwszy pozwala nam łatwo rozłożyć dwa dodatkowe fotele. Są one schowane w podłodze bagażnika i nie zmniejszają jego powierzchni. Jednak zajmowanie miejsca na ww. fotelach nie należny do najłatwiejszych i zapomnijmy raczej, że przewieziemy na nich starszą osobę czy pasażera powyżej 180cm wzrostu, gdyż nie znajdzie on wystarczająco dużo miejsca na nogi.


Bagażnik. Jeśli podróżujemy z rozłożonymi trzema rzędami siedzeń, to do dyspozycji mamy jedynie 150 litry. Przy układzie 5-cio osobowym przestrzeń bagażowa rośnie do 600 litrów. Chcąc maksymalnie zwiększyć pojemność bagażnika wystarczy łatwo przesunąć do przodu drugi rząd siedzeń, otrzymamy wówczas 1700 litrów.


Ruszamy. Uruchamiamy silnik. 82-konna jednostka oraz 5-cio biegowa skrzynia biegów pracują bez zarzutów. Wspomaganie kierownicy także działa bardzo dobrze. W trakcie podróży do naszych uszu dociera od czasu do czasu pisk lub trzask nastoletnich plastików, mimo to podróż Zafirą jest bardzo przyjemna.


Dynamika silnika jak na 82KM jest zadowalająca, jednak próba wyprzedzenia TIR-a jadącego 90-100km/h może być dość stresująca – zaznaczamy, że podróżujemy w 4 osoby z pełnym bagażnikiem.


Testowe auto udało nam się rozpędzić od 0 do 100km/h w ciągu około 15-16 sekund. Maksymalna prędkość z jaką się poruszaliśmy to około 165km/h i w naszym odczuciu nie był to jeszcze kres możliwości testowego auta. Nasze dalsze próby rozpędzania z racji wieku Zafiry uznaliśmy za zbędne, gdyż w samochodzie było stosunkowo głośno i dodatkowo w trakcie testu dokuczały nam boczne podmuchy wiatru.

 

Bardzo dobrze działa także zawieszenie prezentowanego Opla, wszelkie nierówności były łatwo pokonywane co w znacznym stopniu poprawiło komfort podróżowania.

 

Spalanie. Prawdziwe zaskoczenie spotkało nas na stacji benzynowej – okazało się, że w naszym teście Zafira spaliła średnio 5,9l ropy na 100km, co przy 58-litrowym zbiorniku paliwa daje blisko 1000-kilometrowy zasięg.

Podsumowanie. W trakcie naszego testu pokonaliśmy około 1.600km, w tym trasę Kraków – Wiedeń – Kraków. Ogromny plus za obszerne wnętrze i jego wysoką funkcjonalność, dużą liczbę schowków, minus natomiast za słabej jakości materiały oraz mało dynamiczną jednostkę napędową.

 

Średnia wartość testowego samochodu wynosi 11.800 PLN.

 

źródło: 7doSetki.pl

« < 1 2 > »

Komentarze



MAREK: Jeżdże już drugą Zafirą i bardzo to sobie chwale. zaden inny samochod mnie nie interesuje. Zafira jest tania w utrzymaniu, funkcjonalna i malo pali!!!
2011-05-10 |  00:36:03
swiety krzychu: mam podobną tylko z silnikiem 74kw, bardzo lubię to auto. moim zdaniem opel zafira A wizualnie nadal jest super :-)
2011-05-10 |  00:27:26